Is i Skåne?

Undrar om det här inlägget kom bort på något vis...

Hur som helst: Är det någon som kan glädja med positiva israpporter från Skåne? Några små sjöar eller vikar som är skridskosäkra ännu?

Söker framförallt i sydvästra Skåne, men allt är välkommet.
 
Eksholmssjön var åkbar i tisdags, Fjällfotasjön funkade i onsdags, Yddingesjön i torsdags och Häckeberga samt Börringesjön idag. Blankare isar har jag nog aldrig varit med om.
//Anders
 
Grabbar, ni anar inte hur glad ni gör mig!

Jag har befunnit mig i Roslagen ett par veckor nu med bästa isen någonsin, och fasade för att åka ner till ett ofruset Skåne med mina alldeles nyinkörda långfärdsskridskor.

Nu kan jag istället se några lediga skridskodagar framför mig! Hurra!

Tack och ha en trevlig helg!

Och förresten, är det någon som har flera tips så är det självklart hemskt välkommet.
 
Hej!

Vi åkte på Rögle dammar igår (söndag). Idag var vi på Krankesjön. Båda ställena hade jättefin is. Dammarna är ganska små men det finns bord och bänkar.

Aldana
 
Västersjön

Hela Västersjön ligger med bra is. Tjockleken uppskattar jag till drygt 10cm.
Vissa mindre partier med knagglig is efter snön som smält och frusit på nytt.
Detta ställer dock inte till åkningen på något sätt.

Det var en skön eftermiddag på isen!

/martin
 
Någon som har kollat Västersjön nyligen?
Finns det ens tendenser till åkbar is?

Var uppe och gick en kort runda på Västersjöns sydsida igår em. Isen var lite skrovlig och det ligger 0-3cm snö, men klart åkbart är min gissning. Där jag pikade var det cirka 10-15cm.
Men nu lastar jag kajaken och hoppas inte isen hinner lägga sig i skärgården.

vastersjon_090212_1.jpg
 
Då tittar jag in igen. Någon som varit på Västersjön i helgen.
Vi har helt okej is i Hbg men jag är sugen på en lite större pöl.
 
Inte i helgen, men i morse var en del partier fina och en del lite knöliga. Lite sämre än förra veckan men klart åkbart.
20110308-093816.jpg
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...