Två vilse i fjällen - hämtas i helikopter

(klipp)i det där området finns det inga direkta kännetecken att se........

Njaa, håller inte riktigt med faktiskt ;). Bättre "ledstänger" än jokkar, vägar och fyrhjulingsspår får man väl leta efter.

Men...en tidningsartikel innehåller förvånansvärt ofta förvånansvärt lite och förvånansvärt mycket som är fel...så man kanske inte ska dra för stora slutsatser...än..;)...

//J
 
Häromdagen rapporterade Uppsala Nya Tidning att polisen fått rycka ut med helikopter för att en man paddlat fast i vassen. Tyvärr har jag inte hittat artikeln elektroniskt.
 
Kanske ...

Häromdagen rapporterade Uppsala Nya Tidning att polisen fått rycka ut med helikopter för att en man paddlat fast i vassen. Tyvärr har jag inte hittat artikeln elektroniskt.

... beror det på att räddningsaktionen pågår för fullt sen några dagar och man inte kunnat rapportera mer om detta.
Håll ögonen öppna och återrapportera så vi vet.
 
Helikoptern hittade honom. Frivilliga brandkåren räddade honom. Polisen uttryckte "viss förvåning" över att han inte tagit sig iland själv. Enligt vad jag minns från papperstidningen.
 
Senast ändrad:
*asgarv*

Tack för dagens goda skratt!

Hur många gånger har jag inte, envis som jag är att ta big från A till B fått delvis gå och delvis stå på knä och dra kajaken efter mig för att dybottnen inte håller att gå på? Har man kört fast rejält håller också bottnen i regel att gå på, och då brukar inte vattnet nå mer än max till skrevet. Vilken "hjälte". :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...