Man fastnade under träd.

Som så ofta annars verkar händelsen när den återges i artikelform nästan parodiartad. Hur kunde han plötsligt fastna? Vatten i öronen?? Kräkts blod? Det blir så absurt.

Jag menar såklart inte att förringa händelsen, den var säkerligen obehagligt allvarlig. Jag vill bara peka på att djävulen har humor.
 
Om han va nykter (!) o allt, så är det som millimeter skriver, fan har humor, jag kan berätta om en kille som fick ett stenblock över sig i strandkanten, hans kompis fick dyka ner med jämna mellanrum o ge honom luft o samtidigt ropa på hjälp, (han satt fast) den kom till sist, så visst kan det hända mycket otrevliga saker i skogen...
Jag brukar tänka på när polarn o jag vandrade på vintern flera dagar, på den tiden fanns inte mob.telefon, om vi huggit oss i benet med yxan som vi släpade på, va fanken skulle vi göra då ?
Usch usch, men det hände inget, och alla isar vi krupit över som knappt bar....
peter1959
 
ALS:

"Den neurologiska sjukdomen ALS, amyotrofisk lateralskleros, är en fortskridande och nedbrytande sjukdom som successivt försvagar olika muskler i kroppen."
 
Möjligen är det en viktig del av den närmast tekniska förklaringen till varför han inte kom loss.

Men det blir väl inte mindre roligt, av det? Eller roligare ifall en som var frisk fastnade så att han drunknar?
 
Möjligen är det en viktig del av den närmast tekniska förklaringen till varför han inte kom loss.

Men det blir väl inte mindre roligt, av det? Eller roligare ifall en som var frisk fastnade så att han drunknar?

Jag tycker det absolut blir mindre parodiskt/roligt.

Jag såg det hela från mitt perspektiv som frisk, stark ung man som aldrig varit ens nära att fastna så att jag inte kommer loss. Det är humoristiskt när nånting går åt skogen på ett "banalt" sätt trots att alla förutsättningar är optimala.

Om personen i fråga har en muskelförsvagande sjukdom så blir det ju plötsligt väldigt förståeligt att han kan fastna lättare än om han haft full muskelstyrka. Då försvinner det absurda och därmed humorn, åtm för min del.

[Det är alltid dödsdömt att försöka förklara varför någonting är roligt. I det här fallet kanske man bara ska deklarera att nej, det var inte roligt för att någon höll på att dö, och det var inte roligt för att någon har ALS. Humorn var inte illvillig.]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.