• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommarpaddling 2010 Gbg Södra Skärgård

@ Maria: Som jag skrev i mail så har jag inte hyrt själv men vet att folk innan hyrt från Långedrags kajak över midsommar och det har funkat bra. Du får kika vad de har att erbjuda. Det är ju enkelt att sammanstråla också då efetrsom du passerar GKF på vägen ut genom Hinsholmskilen och kan möta upp andra som ska ut.

Kul att så många nya kommer med!

Ja det är roligt med "de gamla" också.... Och Patric har ju förberett för sin traditionella sena ankomst utan definitiva löften, så allt är som det ska.... :)
 
@ Ulla: Kul med nya ansikten! De öarna vi har i åtanke har dessvärre ingen kollektivtrafik (skärgårdsbåtar) utan det är enbart kajak som gäller. Nåt år har vi haft segelbåtar på besök så det kan också funka. Eller skärgårdstaxi så klart. Detta får dock var och en rodda med.

Ok det är alltså bara att se till att hyra en kajak. Eftersom jag är nybörjare paddlar jag gärna tillsammans med andra och vill gärna möta upp. Om jag förstå det rätt är Hinsholmen en bra plats för det.
 
@ Ulla: Återkom när du ordnat med kajak och bestämt dig vilken dag du kommer ut och vad du tar med i knytisen.

Nu är det ett 15-tal säkert anmälda och för ovanlighetens skull är det klar majoritet tjejer! :)

Nu ska det bara cyklas lite på östgötska slätten så är det snart dags att binda blomsterkransen och öva på små grodorna! ... eller... nä vi struntar i grodorna och klättrar upp på ett berg istället tycker jag!
 
midsommar

Hej!
Vi är en familj som gärna skulle vilja hänga på. Men min fråga är: Kommer det att vara flera barn med för att vi har en son på 9 år, och vi vill gärna veta om det finns flera barn att leka med?
 
Vi har ju, som sagt tidigare i tråden, inte haft några barn med ännu, men heller ingen regel att de är portade.... :) Från början (6år sen) var det ett slags singelfirande för kul paddelsinglar som inte ville sitta i grannens trädgård vid långbord och sjunga helan går med krans på huvudet.... men sen dess har det blivit några par, och de flesta är väl ca 35-50 år, av olika yrken och övriga intressen.

Nu närmar det sig verkligen ! Bara en dryg vecka kvar! Är 20-talet anmälda (majoritet tjejer) och några nya ansikten! Kul! Plats meddelas dem som anmäler sig, likaså exakta tider för den som vill ha sällskap ut.

Det börjar också samla på en del goda rätter till knytisen.

/E
 
Låter ju inte dumt det här, blir det i norra eller södra "södra skärgården"? Funderar på om man ska paddla från gbgs norra skärgård och dit...
 
Stämmer bra det! Fredrik har koll! :)

Även om vi nu har en ny hemlig strand i åtanke för årets firande så är det de nordligare delarna som gäller och du kan säkert ta dig över från norra skärgården.

Skriv ett PM eller här om du bestmmer dig, och fundera i så fall på vad du tar med till knytisen. Också vilken dag du kommer ut är bra att säga.

Välkommen! :)
 
Smidsommar 2010.jpg

Hej alla midsommarsugna! :)

Ja nu är det bara dagar kvar till kajaknosarna styr ut mot södra skärgården och firandet av midsommar 2010. Tror jag fått med alla som mailat och skrivit i tråden och ni har fått mail idag, men om du inte finns med på listan nedan så skriv ett PM eller maila så får du också mer info.

Vädermässigt verkar vi ju slå alla rekord....

Ewa
Maggan
Anders
Andreas
Barbro M
Hanna S
Bertil S
Marie
Marie K
Karin S
Ulla
Fredrik G
Anders N
Peter B
Charlotta
Sara
Helena
Aase
Paula
Gustav med sällskap
Maria Eriksson
Patric P
Peter

Vi ses snart!!

/Ewa
 
midsommarpaddling

Hej låter jättetrevligt, vi är tre st. Som gärna paddlar med! Mvh simon,kent och anders
 
En av de roliga grejorna med detta midsommarfirande är att träffa nya paddlisar från när och fjärran! Kul att se nu att Linköping, Växjö, Falkenberg, Orust, Trollhättan, Frölunda, Mölndal, Jörlanda bland andra finns representerade.

Ska bli spännande att se floran av kajaker av olika form och färg, svampskogen av tält av olika märken och färg och sen vem som först tar sig an grillmästeriet.

Nu är vi 30-talet med viss majoritet tjejer..... :)

/E
 
hej alla glada midsommarfirare,
Eftersom det strömmat mail nu med anmälningar, diskussioner om mat och öar, så vill jag bara meddela att jag tror att alla nedan ska ha fått senaste info nu ikväll. Har jag missat nån så hojta så ordnar jag detta.

Säkra
Ewa torsdag dessert
Maggan & Anders fredag fm
Andreas A torsdag vegetarisk rätt
Barbro M fredag fm mangosalsa
Hanna S fredag em
Bertil S fredag em
Marie (S) fredag em
Marie K fredag fm
Karin S fredag fm
Ulla fredag em
Fredrik G ostsallad med fårost, valnötter och lite olika grönsaker
Anders N hembakta nötkakor
Peter B
Charlotta
Sara
Helena
Aase fredag fm
Paula fredag fm
Gittsi fredag eftermiddag
Simon Z fredag
Kent O fredag
Anders G fredag
Rune E torsdag fullkornsbröd och västerbottensost
Frank fredag fm baguetter och ostar
Gerreke fredag fm baguetter och ostar
Tommie C
Hakon torsdag Frutti di Mare
A-M fredag fm dinkelsallad
Stefan torsdag drink
Johannes torsdag drink
Fredrik torsdag drink
Maria G fredag drink

Enbart sillunchen fredag
Gustav med sällskap

Kanske
Maria E
Magnus Ö

Kommer ut Lördag
Patric P
Peter S
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.