Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-03-11, 07:43
Kanii Kanii är inte uppkopplad

Modell på dessa pjäxor?

Hej, vet någon vad dessa pjäxor är för modell?

http://www.tradera.com/item/34 ... -sns-bc-skor
Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 04:20
malmqvist52 malmqvist52 är inte uppkopplad

Backcountry 4
https://goo.gl/images/GvDLrU
Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 14:45
PepsAdventures PepsAdventures är inte uppkopplad

Jag äger ett par sådana som jag använt på många skidturer. Bra kvalitet (dock fnasar sig skinnet på ovansidan något..), något liten i storleken, sköna på foten. För långfärdsskridsko hade jag nog dock gärna valt en något högre/stabilare sko.
Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 06:55

Hej tack! Läste nu att de är polyuretanimpregnerade också. Då kan man ju lika bra ha plastskor.
Får sukta lite efter svindyra lundhags guide bc ett tag till.
Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 09:41
PepsAdventures PepsAdventures är inte uppkopplad

Jag gick faktiskt över till Lundhags guide för tre år sedan och är sjukt nöjd med dem. Att kunna ta ur filtinnerskon när man vintertältar är helt oslagbart. Funkar dessutom bra även att åka skridskor med!
Sen är ju Salomons BC-system på väg bort så det är nog smartare att satsa på Rottefellasystemet!
Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 18:15

Jo precis så jag tänker. Har salomon BC nu som har sjukt dåligt utbud på pjäxor. Men att byta till guide BC plus att köpa nya bindningar är lite väl mycket pengar för mig just nu. Väntar och hoppas att jag kommer över ett par begagnade!
Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 20:32
mihaliska mihaliska är inte uppkopplad

Den stora fördelen med Salomon BC är att den bindningen inte har några problem med att bindningarna fryser i låst läge vilket Rottefellas BC-bindningar tyvärr tenderar att göra i vissa fören.

Den stora nackdelen, förutom att utbudet på pjäxor är skralt, är att den verkar ha slutat tillverkas...

Nu har ju Lundhags också Guide Expedition som ska vara lite kraftigare i skaftet - en del skridskoåkare besväras av det nästan obefintliga sidledsstöd som skaftet på Guide ger men det är tveksamt om Expedition-varianten blir så mycket bättre.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.

Logga in