30 års present

Ja eftersom det inte är så mycket aktivitet här så kanske alla kunniga vill få utlopp för sina kunskaper och ge mig lite råd!
Jag har nämligen en bror som fyller 30 om några månader och jag och min andra bror har funderat på att ge honom en kite. Vi har letat lite info om kiter och det verkar klokast att ge honom en ganska liten kite, så han inte flyger iväg och inte kan fira några flere födelsedagar.
Eftersom kitesurfing verkar ganska avancerat så tänkte vi att en kite som man kan använda till tex att åka lite skidor och skridskor efter vore lämpligt. Som vanligt när man ska köpa nåt så är det ju en hel vetenskap, någon kanske kan leda in mig och min bror på rätt spår??

Mvh Magnus
 
Foil

Om man ska använda kajten enbart på land och inte på vatten, rekommenderar jag de nyare foil:arna som är anpassade för land och snö. Två bra alternativ är Flysurfer Cool och Ozone Access. Lugna, stabila kites som passar bra för nybörjare. Tål krascher bättre än vatten-kites. De är även perfekta för längre turer i fjällen. Snabba att packa ihop om det blåser upp och blir busväder.

Här står det en del matnyttigt om att välja snö-kite:
http://www.kitemare.com/snow_kiting.htm

Snöhälsningar,
Anders
 
cradle; sa:
Ja eftersom det inte är så mycket aktivitet här så kanske alla kunniga vill få utlopp för sina kunskaper och ge mig lite råd!
Jag har nämligen en bror som fyller 30 ...

Ska du ge honom en presentsom varar i trettio år så får du tänka kreativt.

Mvh / Särskrivningspolisen.
 
Jag skulle börja med att ge honom en kurs istället. Efter att ha lärt sig grunderna kommer det vara lättare för honom själv att veta vilken sorts kite han beöver, utifrån vad han vill använda kiten till. Då blir det också lättare att bestämma vilken modell som passar, samtidigt slipper ni vara oroliga för att han flyger iväg.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...