Västkustens öringpremiär 2008

Hej, alla västkustfiskare!

I den här tråden tänkte jag vi kunde dela med oss av premiärdagens upplevelser.

Min premiärdag bjöd på två bomturen. Den första påbörjades, något försenad, vid åtta under Götaälvbron. Den avslutades vid lunch när svallet från Stena Carisma (snabbfärja till Danmark) välte min stolsryggsäck med min öppna draglåda på och dränkte mina dojor.
Kvällsturen gick till Saltholmen. Där fick vi strax sällskap av en spinnfiskare till höger och en flugfiskare till höger. Därifrån kom jag vid mörkrets inbrott.

Poseidon fick flera vackra gåvor av mig i år. En silvrig och röd Viking Herring, ett bombarda med en Fry Tobis och en papegoj/aborremönstrad Kinetic Trout Runner med en märlimitation som upphängare. Med dessa kom givetvis diverse lekanden, beteslås och linstumpar. Allt som allt, kanske en hundring.

Dagens bonus var en mink(?) vi såg på Saltholmen.
 
Jag trodde verkligen på den här tråden men den tvärdog...
Ja, ja, idag sprack iaf nollan för mig. Bättre sent än aldrig... Två små öringpinnar, gott o väl en eller två decimeter under lovligt mått högg på samma blåa Vibrax. Festligt nog hade jag testat massa beten mellan huggen men tydligen ville öringen bara ha spinnare idag.
 
Inte västkust men öringfiske

Tillbringade helgen på N Öland för att fiska havsöring på ostkusten för första gången .
Resultatet blev förutom många mils körande fram och tillbaka , 2 st öringar .
En på 1.6kg 55,5cm lång samt 2,1kg med en längd på 62,5cm. Betet var Kinetic " Bornholmerköl" , blå/silver och mörkgrön/silver 16gr . Betesvalet var enligt tips från Sportfiskecenter i Kalmar.

Hoppas det är ok med ett " ostkustinlägg " !? Brukar vara på västkusten men i år blev det andra sidan Svea rike .
 
ja har fiskat en del i år alla turer har gett öring men bara 2 höll måttet en på 58 å 53 cm och de e på 34 st öringar så de e inte helt lätt att få lagliga mvh andre
 
Har nyligen satt igång med fisket igen! Har saknat det som tusan! När vi var mindre så fiskade vi dagligen i ´Götaälv i Älvängen men vi ick nog aldrig något :p kanske var därför jag la av med det.

Iaf polaren har pratat mycket gott om att fiska öring nu när det är dax igen. Köpte ett spö och lite nya drag sen drog vi ut till Kärna och fiskade, där fick vi dock inget och det regnade som tusan! Då vi inte hade några riktiga kläder så la vi ner rätt fort.

Men sen har vi åkt till en del sjöar i Nödinge och fiskar abbore och gädda! Där blev det en hel del så nu är jag helt fast!!!!

Någon som kan tipsa om ett bra ställa runt Gbg där man kan fiska? Vi ska ut till havet och ta med våra flickvänner så gärna något med sandstran och så :p
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrFlyfish Öringpremiär i Båstad Fiske 0
Fredde74 Havsfiske Söröya 2008 Fiske 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.