Jerkbait!

Nej, men lite gäddfluga, både flyt och sjunk, blev det i somras.
Ganska häftigt att låta fantasin och känslan/materialet flöda, när jag band på dessa gigantiska krokar (i flugsammanhang).

Skall lägga ut en bild på den (i mitt tycke) grannaste i mitt album.
Ingen gädda ännu, men den gav mig en pers rekordabborre.
 
Japp har pysslat med jerkbait i höst Kul fiske men j*vla vad dyra vobbler 295kr för en jigg/vobbler.
Har inte dragit något rekord men kul har det varit.

Någon annan som fått nån skaplig gädda?

/superpuppan
 
Dyrt sa Bull!

Kollade lite på det i våras men när jag insåg att en jättejigg(jerk) kostade nära 300 spänn och med största sannolikhet mister svansen vid första hugg så la jag det på hyllan. Gjorde som Graip och började fluga Gädda istället, dock utan framgång än sålänge.

Kör nästan heldre spinn och stora ytgående wobblers. Så nära flugfiske man kan komma. En knallgul Bomber 16A som man ser under hela inspinningen, det är riktigt spännande det.

/Niclas
 
Jo jag är ju Gäddfiskare från början men som halkat in på Gäddflugfisket under ett par år, men då jag ibland fått böja mig för bla. vädrets makter och avstått en fiske tur ville jag prova nått mer....
Och lösningen för mig blev jerkbaitfisket(!) maffiga beten (visst de kan vara dyra men det är denna sporten oavsett gren) ett spö som inte liknar nått annat.
Så styvt att ett huvud-skak från fisken nästan rycker spöt ur handen... Kort sagt jag har hittat ännu ett sätt att jaga mina favoriter Gäddorna, och det är bara så härligt!

Nu återstår bara att börja göra egna "baits".
 
sysslar en hel del med jerkfiske =) har dragit några feta pikes på alla möjliga jerks och softbaits och tailar :cool:

Vi ses i Mörtsjön :cool:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AndreasL Jerkbait Fiske 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.