• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddelintresserade i Umeå?

Är nybliven ägare av en havskajak och tycker det vore trevligt att ha något sällskap att ge sig ut på de västerbottniska böljorna med. Jag är på nivån Nybörjare.
 
Hej Ulf!

Jag hänger gärna på :)

Jag är nog grönare än så, men ambitionsgraden är desto högre. Så fort isen släpper ska jag nöta en del i Nydala och för att träna självräddningsteknik. Avsikten är förstås att bege mig på längre turer när erfarenheten medger det.

[Ändrat av Fisch 2004-03-31 kl 22:44]
 
Tjenare! Kan man vara grönare än nybörjare? :) Jag har också för avsikt att plaska runt i nydala till att börja med för att få in grunderna. Bor ju just bredvid, (T-bo).
 
Det lät lyxigt bra - ett stenkast från vattnet. Själv bor jag nere på stan. Hur har du löst förvaringsbiten (antar att du bor i lgh)? 5 meter kajak tillåter sig inte riktigt trängas in i en garderob och jag skulle inte lämna den på stranden över natten :)

Om du vill kan vi kanske göra sällskap i Nydala efter islossningen. Mitt nya projekt är så nytt att jag inte lärt känna några kajaktivister i stan än..
 
kommer ha den nedanför lägenheten. Har snackat med hyresvärden och det är okej att bygga lite vid husväggen. Håller på att fundera ut hur man ska bära sig åt för att få behålla den. Har sett nån lösning som verkade hygglig av typen wirelås. Får se vad som blir i slutändan.

Jag är också helt färsk i denna paddlingsvärld och har inte heller något kontaktnät att prata om (men hoppas givetvis att hitta fler med samma intresse i närheten).

Vad har du för kajak och vad har du för funderingar angående din förvaring?
 
Jag har inte gjort mitt val av modell än. Sommarens begivenheter handlar mycket om att hyra/låna/prova så jag vet vilken kajak jag ids sitta i på den planerade långresan. Dessutom spelar förvaringen in i ekvationen. Lurar lite på att reka bland villaägare i närheten av älven om man kunde hyra in sig i ett garage...

Misstänker att min värd skulle neka till ett kajakgarage reglat i fasaden :)

Har hört att point 65 är mycket flytetyg för pengarna, men som sagt, jag har ingen aning än vilken som gäller.
Min gröna status rörande detta är för att jag endast provat tävlingskajaker i stilla vatten, så jag vet inte nåt om havskajakeri och naturvillkoren härom (än)
 
Dammar av mitt gamla inlägg

Är det verkligen så ont om havspaddlare i umetrakten? Vore skoj om fler personer hörde av sig, och du fisch, hur har det gått med kajakaffärerna?

/U
 
Hej på er Umeåpaddlare! Jag hänger gärna med och paddlar i vår. Själv brukar jag hålla till på Tavelsjön. Det verkar ont om paddlare i Umetrakten.
 
Hej!Är nyinflyttad i stan och är nu bosatt i berghem. På grund av plats och paddelvännsbrist fick kajaken inte följa med vid flytt. Denna diskussion fick mig åter igen att fundera över förvaringsalternativ här i umeå och en anledning till att ta upp kajaken.
//mia
 
Ang. kajakförvaring

Hej. Jag är en paddlande gubbe med sommarstuga i Sillviken ca 16 km från Umeå. Kajaken hänger i båthuset där det nog finns plats för fler. Sillviken är ju lämplig utgångspunkt för turer både österut mot Rovögern- Holmön och västerut mot Holsund. MVH/ Roland
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.