• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommar 2009 i Gbg Södra Skärgård - Favorit i Repris!

Med tanke på kvällens väder i Göteborg ligger det nära till hands att skriva att midsommar närmar sig med STORM-steg...... :eek:)

Självklart finns det ett alternativt sätt att fira som nu är inne på 5:e året. Paddling ut till en ö, relativt nära fastlandet så att så många som möjligt fixar att paddla både ut och hem.... Lite gemensamt i form av sillunch och grillknytis på midsommarafton, men i övrigt mest spontana infall och aktiviteter.

Blir säkert så att ett gäng åker ut torsdag, ett annat gäng fredag, några andra kommer och åker lite då och då, några hyr kajak och några kommer inresande från Finspång, Växjö eller Uppsala.

Aldrig nån som känner alla, ofta flertalet nya trevliga bekantskaper, en och annan kulinarisk innovativ idé och garanterat många minnen att skratta åt länge efter.

Som vanligt ingen ledarledd utflykt utan var och en ansvarar för sin egen säkerhet och lever upp till ansvar och gott omdöme.

Allt eftersom intresseanmälningar kommer in ordnar jag en lista på vad som tas med till grillknytisen. Exakt plats och tid kommuniceras till dem som mailar intresse.

Väl mött!

ps. självklart blir det i år väderrekord med värme och sol !!!

ps 2 : Midsommar 2008: http://lilla-bla.blogspot.com/2008/08/midsommar-2008.html

ps 3: Midsommar 2007: http://lilla-bla.blogspot.com/2007/06/ljusnar-det-inte-lite-dr-borta-eller.html
 
Senast ändrad:
Lite mer info.

Fick frågor på mail och därför kompletterar jag med info att det är tältning på gräs/mjukt underlag samt att det finns ett betongrör för grill på platsen vi troligen är på båda de platser vi har i bakfickan för midsommarpaddlingen.

/E
 
Tradition

Detta får man ju inte missa. Är jag med i år igen blir det tredje gången i rad för mig och sen är det ju tradition även för mig...

Jag skall iofs iväg på söndag så jag kommer paddla hem på lördag förmiddag/middag vill helst komma iväg efter en långsam frukost typ.

Jag räknar med att paddla ut på torsdagkväll eller fredag, lite beroende på ork/väder osv.
//Henrik
 
Det blir tredje gången för mig med, men inte på rad. Ska bli skoj att träffa "goa götebörgare" och förhoppningsvis några som mig, utombys!!! :)
 
Veteraner.....

Peter: Kul att du hänger på! Tar du med egen båt i år också?

Henrik: Jag tror att andra gången räknas som tradition redan..... :eek:) Så du är fast i midsommarträsket nu.....

Nyheten i år jämfört med innan är att vi knyter till tillbehör, godis, snacks, sallad, bröd mm men var och en tar sin"grillmat" dvs kött, korv, fisk, vegetariskt......

Mer info till dem som anmäler sig.
 
Ett par veckor kvar......

Kul att flera återkommer som varit med tidigare. Det plockar nu på med anmälningar, och jag ser fram emot att träffa nya och gamla paddlisar för en solig midsommar i Södra Skärgården.

Ett gäng paddlar i varje fall ut torsdag eftermiddag framåt 18, och ett par fredag förmiddag. Någon ska hem lördag, så möjligheterna till sällskap till fastlandet är många. Dessutom är vi troligen enbart 30-45 minuters paddling från fastlandet. (även om vi byter vik i år)

Poängterar igen att detta inte är en ledarledd utflykt eller kommersiellt arrangemang!
Enbart ett vansinnigt trevligt sätt att fira midsommar med paddlande vänner. Ingen känner alla, men garanterat får vi nya bekantskaper med oss på vägen.

Ca 15 som är säkra på att komma, och med tanke på alla som sagt "troligen" så är det nog bra att vi byter vik till en med fler bra och skyddade tältplatser........ :eek:)

Maila mig eller skriv här i tråden om du vill med, så får du mer info knytisen, platsen mm.
 
Trevligt att se att ni håller i gång och inte ligger och slöar till nere i västerhavet. :)
 
Hej igen alla,

nu plockar det på med anmälda, lite yngre, lite äldre, lite nära och lite långt borta.... En intressant blandning verkligen!

Allt eftersom ni bestämmer vad ni ska ta med till knytisen så kan ni maila om det så listar jag detta och skickar ut under nästa vecka.

Räkna med att vi blir i varje fall 25 på grillmiddagen på fredagen.

Ha en bra helg alla!
 
Anmälda hittills

För att undvika att jag missar nån som tror att de är anmälda så följer här listan med dem som är säkert anmälda hittills:

Maggan
Bettan
Anna
Ewa
Niklas J
Niklas C
Niklas L
Rune E västerbottensost och Lingondricka
Gustav C
Anders O
Henrik A
Peter B
Johan L Tårta
Micke A
AnnM B portionsbröd
Barbro M
Håkan S
Helena S
Martin

Väl mött önskar Lilla Blå
 
Försöker som vanligt komma ut på midsommardagen. Får se om jag lyckas. Får se om jag håller mig vaken. :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...