Ny vindsurfingsida

Någon som vindsurfar här ? Nu är det lite off-season och övriga sysslor tar över...där bl.a datorn :)

Men i övrigt...finns här någon ?

Hang Loose
 
Naturligtvis vindsurfar man..

Det finns fler windsurfare på utsidan - åtminstone jag. Förra sommaren återupptog jag mitt surfande efter ett tio år långt uppehåll och insåg då hur dumt det var att lägga av.

Anledningen till att jag började på nytt var att jag började paddla för några år sedan och då varit sur över blåsigt väder (!). Så en dag kom jag på lösningen - skaffa en bräda och börja surfa igen. Nu är jag alltid lika glad - blåser det surfar jag, blåser det inte blir det paddling. Gränsen går någonstans vid 7 m/s. Fast jag måste säga att det är ovanligt ofta det blåser just 6 -7 m/s. För lite för att surfa och för mycket för att slöpaddla....

/Joakim
 
Märlkligt fenomen det där med att sluta för att sen börja igen. Hört flera som gjort samma sak..därav jag :)

Sporten har nog fått en liten boost den senaste tiden. Utrustningen är mer lättseglad och det är mycket lättare att komma igång för nybörjare.

Bara väntar och längtar tills våren kommer.....
 
Började köra med Farsans gamla Mistralbrädor i sommras, PanAm och Tariffa
blev helt såld på surfingen, så fort det blåste så var jag ute och körde, ibland 3-4 tim i sträck, nu väntar Apelviken till sommarn efter mycket tjat.

skulle vara kul ifall någon vet om det finns nån klubb här i norrbotten som man skulle kunna få¨tips om var de bästa ställena finns att åka...

JH
 
surf's up Hang loose etc

Givetvis finns det surfande vänner på utsidan.
Har surfat sedan barnsben, men har fått lägga brädan på hyllan sen man flyttade till Sthlm, finns ingen plats i lgh:n för en 270 vivace med mast och segel.
Men några gånger per år blir det ändå, drömmen är att få råd man en kite som tar mindre plats så att man kan börja leka på vattnet igen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.