Transibiriska.

Ska åka Transibiriska järnvägen i sommar. Letar efter bra resebolag, några förslag? Har kollat på BaS International någon som åkt med dessa? Är dom bra?

/mattias
 
Bas international

Vi använde BAS för att boka tågbiljetter transibirska till peking när vi reste genom ryssland och kina för något år sedan. Vi fick också hjälp med inrikes flyg i kina samt alla visum..
Vi stannade några nätter i moskva och ulaanbaatar biljetter för fortsatt resa hämtade vi på resebyråer i respektive stad eller så fick vi dem levererade till hotel/hostel.
Vi tog båten från stockholm till helsingfors och tåg därifrån till moskva.

BAS priser var de billigaste vi hittade och dessutom visade det sig att vi fick valuta för pengarna.
Rekomenderas!

Vi bokade även hotell i peking via BAS, hotellet var mycket bra och låg centralt och var hyfsat billigt, för ett hotel men vill du bo ríktigt billigt ska du söka reda på ett av de youth hostels som finns i peking men ett tips är att boka hemifrån om du vill bo på något av de centrala Youth Hostels. Vi kollade några på plats men var fulla i maj när vi var i peking.

Om du planerar att stanna i mongoliet kan vi rekomendera UB guest house (4 USD/natt) de har bra priser och bra rum och kan hjälpa till med övernattningar hos nomader, ridning mm. http://www.ubguest.com.

/Magnus
 
norpan_; sa:
Ska åka Transibiriska järnvägen i sommar. Letar efter bra resebolag, några förslag? Har kollat på BaS International någon som åkt med dessa? Är dom bra?

/mattias

När jag undersökte priser och resebyråer för min Transibiriska resa förra året (avbokade då jag skulle till SARS regionen) så var Inventus i Sthlm billigast på biljetter.

http://www.iventus.se/

Vidare så kan jag säga att du ska boka resan Sverige-Helsingfors-Moskva Själv det är billigre och väldigt latt att göra.

MVH
Kim
 
Jag har haft att göra med Iventus, och jag rekommenderar dem inte. De bokade mina biljetter i fel passnummer, bokade och tog betalt för guest houses som inte fanns och har inte svarat på min reklamation på fyra månader (Telefon, mail och brev)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.