-God Jul!

Re: Tänk på de bortglömda!

Nordesjö; sa:
När tänkte DU på Ivan Lendl senast? Just det!
På det som tidigare hette "menlösa barns dag" (som idag kallas "värnlösa barns dag") brukar jag tänka på saker som är menlösa, alternativt meningslösa. Ivan Lendl t ex. "Menlös", vilket ord. "Värnlös" fattar ju varenda människa vad det är.
Varför kan inte våra traditionella dagar få heta obegripliga saker som "menlösa barns dag", "13:e söndag i trefaldighet" och "Sexagesima"?
 
Julen 2005

Javisst önskar jag Er alla God Jul och Gott Nytt År.
För övrigt vill jag önska Er alla litet julefrid också, viktigt att se upp med alla måsten och istället sätta sina egna mål i hur man vill ha det.
Snart är det dags att börja ventilera/planera nästa års vandringar..........tills dess julefrid till Er alla.
Yvonne
 
God Jul och ett kallt Nytt År

Körde genom halva Finland igår. Hela landet (nästan) var snötäck och solen lyste (Julkorts stämning). Hoppas vi får en kall vinter nu, med massor av snö på land och blanka isar!?!
 
Från oss alla.....

God jul till er alla, inte minst Utsidans formidabla administratörer, moderatörer, grundare m.m.

Och ett Gott Nytt utsidan år med trådurspårningar, trådkapningar, Hillebaner, kåtor, Vulcanister och annat. Skall vi år 2006 få vetskap om den optimala utrustningslistan, den slutliga lösningen på kondensproblemet i Nallo, hur man eldar i kåtor och få en ljusning i stavarnas vara eller icke vara i fjällen? :) Snart på en hemsida nära dig.........

Från ett vintergrönt Varberg.

Mvh
Peter P.

ps. hittade kanske nya vadarskor på SkoBoo vid GeKås i Ullared. Vattensportskor för 89:-, väger lite drygt 400 gram på köksvågen. ds.
 

avslutad210712

Gäst
Helt otroligt

I går var all mat inhandlad, idag klockan 12 var den sista julklappen inhandlad och som sig bör torde den räknas till en friluftsgrej eftersom det var ett par GoreTex handskar. I går kväll rullades och stektes köttbullarna och i kväll griljeras skinkan samtidigt som knäcken kokas. Eller om man nu skall vara riktigt frilufsig så kanske knäcken får övergå i Runekakor *L*. Den absolut lugnaste veckan innan jul som jag varit med om i vuxen tid. Kanske för att jag skippade besöket i Luleå förra lördagen, det fick resten av familjen utföra *flinar*. För de som inte vet det kan Luleås (lilla) centrum och Storheden närmast liknas vid ett slagfält tiden innan jul.

Hursomhelst tillönskas alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År


/Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ELSHAMMAR God Jul-hälsning Övriga aktiviteter 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...