Posta din favoritflaska för hiking

1,5 liter PET räcker för mig i fjällen, 2 enliters på cykeln och en 6 liters i kajaken plus ett par PET och bärs.

Nalgene kommer inte på fråga. Tror folk gillar Nalgene bara för att de gillar att säga namnet som låter som nåt kemiskt rent. :)
 
Den här flaskan kör jag med om jag vill ha mer än 0,5L och mindre än 1,5L https://godmorgon.com/se/produkter/god-morgon-eko/

annars kör jag med Imsdalflaska, PET 0,5L, Drickyoughurtflaska eller vad jag har att tillgå. Drickyoughurten är lite mindre så ett par sådana kan ju vara bra om man vill ha dom i innerfickan för att slippa frysrisken.

Coca-cola 0,5L och varm nyponsoppa är dock ingen bra kombo, flaskan blev deformerad av värmen trots att soppan inte var nykokt [emoji107] gissar på samma resultat med andra varma vätskor.

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk
 
Jag har både kleen kanteen, nalgen och platypus och det är ju trevligt att få konsumera nåt och det ser lite frilufsigt ut och så men om sanningen ska fram så funkar imsdal från macken bäst..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...