Ski-lifts eller Getaway Vans - erfarenheter av transfer flygplats - skidort?

Mellan vilka orter ska du åka?
Mellan GVA och Chamonixdalen finns väldigt många bolag och konkurensen håller nere priset något.
Ska du länge - kolla upp om det inklduerar byten som tar tid - har fått sitta en timme nedanför Les Arcs i en ouppvärmd vänthall vid bussbyte.

Ett bolag med många avgångar/bilar parerar lättare för ett försenat plan - antingen om ditt eller något annan sällskap är sena slipper de tidigast ankomna vänta utan kan plneras om till andra bilar.
CHF är en dyr valuta numera och jag avnjöt mitt livs troligen dyraste hamburger-meal (Kung Börjes) på nämda flygplats - tror det blev omrking 140 SEK för vad som kostar omkring 75 SEK i Sverige.

/Patrik
 
Från Genève upp i Portes du Soleil-systemet, så inte så långt. Dock otypiska tider på dygnet så lite större konsekvenser vid ev. transportmissar.
Jag har i princip redan vaskat fram de två firmorna bland många andra och ska bara bestämma mig (såvida ingen kommer upp med något förbisett kanontips).

Har åkt med Ski-lifts flera gånger, men det var för ett tag sedan. De har dock på senare år de vuxit till ett storföretag som alltmer bara samordnar och hyr in sig på småfirmornas bussar. Har i o f s både för- och nackdelar - chansen är större att man får lov att hoppa på någon annan/nästa avgång. De verkar ha haft problem medan de vuxit som mest men har alltid varit pålitliga när jag åkt med dem - skulle vara intressant med feed-back om någon åkt med dem nyligen.

Getaway vet jag inget om alls. Verkar fortfarande mer lokalt förankrat, men jag hittar inga omdömen på nätet - därav frågan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Clyys Monterosa Ski i januari Skidor allmänt 7
ste Ski Zürich Skidor allmänt 4
ste ski-Wien Skidor allmänt 1
somule Monterosa ski Skidor allmänt 5
tango Är mina kontrollremmar feljusterade eller för små? Skidor allmänt 5
Mattias på myren Nån som testat eller sett en mobikick? Skidor allmänt 9
tango Hårt eller mjut ryggskydd till 10åring? Skidor allmänt 13
jffoto Vad ska jag ha? Snöskor eller skidor? Skidor allmänt 19
magda_ Hyra eller köpa slalom skidor till barn Skidor allmänt 7
Tornfalk Dynastar legend Sultan 80 eller 85 Skidor allmänt 6
Niithro Pjäxval! Technica Dragon 120 eller Atomic b120? Skidor allmänt 4
mickewall Powerslide - strålande idé eller kortlivad fluga? Skidor allmänt 10
knallert mer eller mindre självklar fråga Skidor allmänt 6
dave1 Legend eller Monster eller.. Skidor allmänt 9
scruler Nya Zeeland eller Alperna? Skidor allmänt 9
Bjoern hyra i sverige eller i italien? Skidor allmänt 3
jonaswiger scottusa cruz bra eller dåligt? Skidor allmänt 0
raven Serre Chevalier 1/4, möjligt eller aprilskämt? Skidor allmänt 4
kfn Björkliden eller Riksgränsen? Skidor allmänt 3
ronnyh Lurad eller ej. Skidor allmänt 1
A-K Argentiére eller L2D? Skidor allmänt 2
Mårten Motvind Elan på topp, eller? Skidor allmänt 0
jenie Annecy eller Chambery? Skidor allmänt 6
srpp Glaciärskidåkning nu, Stryn eller nåt annat? Skidor allmänt 2
somule platta eller inte? Skidor allmänt 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...