Bygga en tillfällig båt

Hej, nu tänkte jag åka ut på en tur i helgen. Planen är att jag ska bygga en egen båt och ta mig till en ö och övernatta. Har bestämt mig att bygga båten med en stor frigolitskiva omsluten av trädslanor och sedan en pressenning runt det hela. Någon som har testat något liknande eller har något annat förslag på bygget?
 
Du kan alltid skippa frigoliten och göra en risflotte. Tänk på att använda flytväst och att sådan här farkoster inte alltid är att lita på
 
Risbuntar lavade i cirkel, insvepta i en prasselpressening, skapar en rund flotte. Packa torrt för dylika flytetyg är inte säkra.
go tur
 
Båttur med hemma bygge

Tjabba, ville passa på att säga att jag har varit ute på en 2 dagars tur med min hembyggda båt nu. Den funkade och jag lyckades faktiskt med att inte sjunka :)

Nu får båten läggas till i Marthin's Hall of fame och där kommer den att få stanna;)
 
Kul

Grattis till ett litet äventyr. Men bilden du visar i bloggen är på en vitkindad gås.

Thure
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...