hjälp med styrketräning

tack

jag tackar för hjälpen ska följa detta schemat men byta lite på dagarna för det krockar med idrott och annat. har du tips på hur jag ska träna magen för att få den riktigt platt och synligare rutor ? :D ska man köra max antal i varje set, eller ska jag köra 8-15 ? :)



tackar för all hjälp
 
Senast ändrad:
för att få snygga och stora muskler så ska man bygga volym. Om man bygger volym ska man lägga sig på låga antal reps, typ 6-12, och köra 3-5 sets. För att bygga snybba magrutor, (vad man nu ska med det till), så rekommenderar jag dig att köra ca: 3 olika magövningar där du kör 10 reps 4 gånger. alltså 4X10 på allt
du kommer att tro att 10 situps är totalt värdelöst, hur kan det ge någonting? Jo, för att bygga volym ska man inte göra reps tills man inte orkar mer, typ 50 st. det ger inte ett skit, det ger bara uthållighet, vilket inte syns i form at magrutor. Satsa istället på att göra 10 reps och utföra övningarna mycket korrekt, långsamt och inte fuska. Något som är viktigt är att man aldrig fuskar med längden i övningarna.. utför övningarna precis perfekt, och kanske hälften så fort som vanligt, då blir det mycket mycket jobbigare.

tips på övningar:

1. situps
2. att man hänger i chin-läge och lyfter benen rakt framåt
3. ligg på rygg, lyft benen rakt upp 1 dm från golvet (RAKA BEN!)
4. etc. checka träningsforum...

mvh TIm Ekstam
 
Senast ändrad:
att köra långsamt fyller bara en enda funktion, det minskar risken för skador.. vill man attrahera fler muskelfibrer vilket är huvudpoängen om man vill bygga muskler så skall man köra explosivt, explosiv, tung och kontrollerad träning attraherar fler muskelfibrer än långsam träning vilken bara skapar syrebrist i musklerna.. betänk dock följande, för att köra tungt och explosivt så måste man kunna övningen, det finns inget utrymme för misstag.

magen körs med belastning precis som alla andra muskler, om man vill bygga starka, stora magmuskler, vill man ha lite fjolliga på "stranden rutor" så handlar det bara om att banta..
 
Glöm ej att köra basövningar som tex benböj,marklyft millitärpress mm... Kör lagom tungt och explosivt tills du lärt dig övningarna sen är det bara att mosa på !! kanske de bästa övningarna som finns.
 
...För att bygga snybba magrutor, (vad man nu ska med det till)...

Skojar du?

Det finns mer i livet än att vandra i fjällen med trettiokilos ryggsäck.

Magrutor är ett tecken på att man har kontroll över sin kropp - tjejer gillar vältränade killar med magrutor (superpumpade biceps är inte lika lockande) och de gör sig bra på bild...

Jag hade magrutor (knappt synliga) från det jag var sjutton till jag var tjugosju. Jag spelade volleyboll på nästan juniorlandslagsnivå och sedan klättrade jag fem dagar i veckan vilket gav mig en fantastisk kropp.

Nu är jag fyrtiotre och saknar mina magrutor.
 
tja, om magrutor är attraktivt eller inte ligger väl hos betraktaren, precis som vissa kvinnor tycker att smala och deffade killar är snygga så finns det kvinnor som gillar män med ett mer "kraftfullt" uttryck.. smaken är som baken.. det som framförallt attraherar kvinnor är makt och pengar, den bästa jägaren idag är inte den snyggaste på stranden utan den vassaste i styrelserummet..
 
Jag har kört en del kurser för kvinnor och vid fikan är det märkligt med bara kvinnlig fägring och en oflirtande karl att samtalsämnet blir karlar. En far skall vara rik, snäll och artig.....En älskarare skall vara snygg, snabb och farlig. Ingenstans där kommer magrutor in i bilden, så var ni fått det ifrån vet jag inte. Efter hundtricket funger ett litet barn som bästa brudmagneten på stranden... jag har noterat hur det fungerar för andra och för mig....synd att jag ogillar sand.... barn är fantastiska.
//J
 
precis!

kontentan är i vilket fall som helst att man skall träna för att tillfredställa sig själv inte andra.. känner man ett behov att tillfredställa alla andra så hjälper det inte med träning av magmusklerna..
 
vilken diskution :p

verkar vara ett bra forum detta :) vilken är den bästa mag träningen då för att få den riktigt snygg ? :)

tack på förhand
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ragwen89 Hjälp med att hitta bra sidor för styrketräning Träning och hälsa 11
Gonkan Bäst proteinpulver för bulk? Träning och hälsa 7
Grollen Behöver hjälp med höftsmärta vid promenad Träning och hälsa 15
MonicaKa Hjälp att tolka hälsoundersökning Träning och hälsa 3
Baseballbat Noob behöver hjälp med viktnergång. Träning och hälsa 26
energIrace Lite hjälp!! Träning och hälsa 0
aback Hjälp med träningsredskap Träning och hälsa 2
e_strom83 Hjälp med träning för klassikern Träning och hälsa 4
graylingman Hjälp med träningsupplägg Träning och hälsa 15
Keras2006 Hjälp med Viktökning!? Träning och hälsa 11
Keras2006 Hjälp med chins! Träning och hälsa 18
Jansson_Kalix Viktminskning, TIPS! Hjälp! Träning och hälsa 17
andi Hjälp till artikel om utbildningar utomlands Träning och hälsa 0
pergit Hjälp med råd!!! Träning och hälsa 6
capman viktminskning-träningsschema, HJÄLP! Träning och hälsa 30
Elyas Hjälp, får vattenblåsor Träning och hälsa 9
joakimmen Hjälp! Det börjar närma sig... Träning och hälsa 1
Adventure-Cilla Hjälp jag är övertränad!!!... Träning och hälsa 4
plp Backar och löprundor i Lund? Hjälp Träning och hälsa 4
lleberg Hjälp att lägga upp försässongsträning. Träning och hälsa 4
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
kimman knäsvag skidåkare söker hjälp Träning och hälsa 5
hannulan Styrketräning i kombination med löpning. Träning och hälsa 9
Fysexperten Projekt styrketräning Träning och hälsa 1
Jerry Olsson Kombinera styrketräning och löpning? Träning och hälsa 6
srpp Styrketräning under balanskoordinationsutmaning Träning och hälsa 6
Jock Scott Styrketräning - Grundövningar Träning och hälsa 3
mararv Löpning i kombination med styrketräning Träning och hälsa 16
schweingaard Ryggproblem vid styrketräning Träning och hälsa 23
bigfoot Styrketräning för löpare Träning och hälsa 10
vadsbo skvadron Styrketräning! Träning och hälsa 6
Styrketräning och återhämtningsperiod. Träning och hälsa 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.