JoggingBH...

I våras skulle jag köpa ny joggingBH, alla mina gamla var slut.
Jag använde Erica-Bh:n förut och tyckte den var suverän, eftersom den var helt stum i vertikalen, men töjde sig horisontellt. Brösten bredde ut sig på bredden men kunde inte hoppa.
Döm om min förvåning när jag inte hittade det märket längre.
Jag blev ännu mer förvånad (och ilsken) när jag såg att ingen annan så kallad joggingBH hade samma suveräna design. Inte i de butiker som jag letade i (Storgöteborg) i alla fall, inte ens Löplabbet hade något som jag skulle kalla joggingBH. Jag provade ett flertal och oftast hoppade de(brösten) mer än med min vardagsBH.
Till slut köpte jag den minst dåliga, men ett nummer för liten, så den stramade ordentligt, och var MYCKET svår att ta av sig, men hoppigheten var i alla fall lägre. (Tur att man andas mest med magen...)
Är det någon som vet om det fortfarande finns BH:ar som är stumma i vertikalen, vad de heter och var man kan få tag i dem? I Storgöteborg-Borås-Mark-Stockholm-Södertälje-Internet, helst.
För att killarna ska förstå: Det gör inte bara ont i bröstvårtorna om BH:n inte håller fast, det gör ont i HELA bröstet. Oftast önskar jag att jag hade myggbett i stället för C-kupa...
 
Friskispressen

Jag vet inte mycket om BH, men det var en test i Friskispressen (Friskis & svettis tidning) för några nummer sedan. Jag har av naturliga skäl inte läst testen, men vid en snabbkoll hittade jag den på http://www.friskispressen.org/fp1-05/html/test.html
Där kanske du hittar något tips.
Lycka till.

/Per (som också har svårt att hitta kläder, till min längd på 167 cm)
 
Hej!!!

Vet precis vad du pratar om. Erica-BH:n var super. Hittade några kvarglömda ex på Team Sportia i Stenungsund men det var nåt år sedan. Du kan ju ringa dit och höra om dom har några kvar. Fast jag tycker att dom ändrat designen på dom senare så att dom inte var lika bra som tidigare...
Hur som helst så har jag nu hittat super-löpar-BH:n i Casall. She-shop i Arkaden har dom t ex.

Med hopp om att fler kommer ut i löparslingan!

Ingela
 
Hej!
Jag har haft samma dilemma, och hittat en sport-bh som jag tycker var ännu bättre.
(För säkerhets skull har jag köpt två så jag inte riskerar att bli utan på ett tag)
Relativt dyr, (och jag har något emot märket, kvarleva från skolan när innefolket hade championtröjor..) men väl värd priset enligt min mening. Enda minuset är att jag är lite mitt emellan två storlekar så den sitter åt lite väl kring bröstkorgen.

Märke: Champion (full support???), med knäppning bak. Trots det halkar inte axelbanden ner.
 
sportbh..

visst är det supertrist när man inte hittar sin favvo-bh!! har dansat rock och aerobic i alla år och skutt-nivån inom dessa sporter är stor =) har provat det ena och det tredje, men tycker fortfarande att Stay-in-place funkar kanon, även när jag varit ute och sprungit. kanske du har provat den, men ifall du inte har det är det värt ett försök.
/jen
 
Eureka!

För länge sedan startade jag den här tråden. Nu har jag hittat Erica-BHn igen, fast nu för tiden säljs den av Newbody genom föreningar, framför allt idrottsföreningar, i hela Sverige. Jag säljer den t o m själv genom min förening (IFK Göteborg Bowling Dam)! Det bästa av allt: Den kostar bara 150:-!
Så tjejer, sök upp närmaste förening som säljer Newbodyprodukter och köp, Köp, KÖP!

Nu mera glad och hopplös(brösten alltså)!

Havskatten
Bitte
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.