Riskakor

Har hört att det ska vara fina grejjer det.. så
himla torrt bara! :) nån som vet i vilka samanhang de ska ätas och varför etc?
 
Snabba kalorier

Riskakor är snabbakolhydrater... Rekommenderas bland annat till folk som styrketränar för att snabbt fylla på det man tränat bort. Men: easy come => easy go, man står sig inte länge på dem.

Vissa av dem är ju riktigt goda, med massa kryddor och salt, ett bra alternativ till ostbågar och chips...
 
Om du menar liknande som finns i Japan, så äts dom som vilket snacks som hellst. Om dom är näringsrika eller inte kan jag inte svara på, men misstänker att dom inte är det.
 
Puffat ris som puffat ris

Vad? Är det stor skillnad på puffat ris och puffat ris? Vissa kommer med mycket salt vilket kanske inte är nyttigt alla gånger, men det är väl ganska klart...
 
Re: Puffat ris som puffat ris

Hilber; sa:
Vad? Är det stor skillnad på puffat ris och puffat ris? Vissa kommer med mycket salt vilket kanske inte är nyttigt alla gånger, men det är väl ganska klart...

Ris innehåller hög halt kolhydrater /viktenhet. Så riskakor är näringsrika, men de tar ju så stor plats pga låga densitet, 1 kg riskakor är ganska stor hög!
 
Goda smaker!

Sour Cream & Onion-smaken är det då inget fel på! Fast jag använder dem aldrig i 'mat'-sammanhang, utan snarare som snacks.
Har hört talas om folk som använder riskakor, för att byta ut några energibars, under långlopp. Riskakor med Kalles kaviar på...
 
samme83; sa:
för folk med dålig fantasi och för apatiska att laga något annat.

äckligt

/samme

Precis! Det är för de som är så apatiska att de inte ens orkar beställa hem en pizza. (Jag har iofs sett riskakor med choklad på, då når man nån slags anständighetsgräns)

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Precis! Det är för de som är så apatiska att de inte ens orkar beställa hem en pizza. (Jag har iofs sett riskakor med choklad på, då når man nån slags anständighetsgräns)

Köpte i somras Uncle Ben's riskakor med caramell-smak. Det var nog lätt det vidrigaste jag käkat i år... riskakor med godissmak går enligt mitt tycke väldigt mycket bort! Riskakesmaken går helt enkelt inte ihop med sött...
 
toksnabbt

Som någon skrev så är energin i riskakor ruskigt snabb. Många verkar luras av att riskakorna innehåller mycket kolhydrater och nästan inget fett och därmed tro att det är nyttigt. Det enda riskakor är bra till är om man vill uppnå fetma, diabetes och allmän trötthet!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.