mönstringen

Intervaller!

Hej!

Du fick många åsikter kring mönstring och kustjägare i allmänhet som svar på din fråga. Hoppas inte mina tips kommer för sent. Du har ändå juni och juli kvar att träna. Oavsett hur du har kört så ligger nog nyckel till framgång kring löpningen. Om du har hållit din plan så har du sprungit några mil i veckan och är därför lite "insprungen". Satsa nu resterande två månader kring intervaller för att få upp tempot. Helst bör du springa på samma underlag som du kört tidigare så att du inte drar på dig onödiga skador för att du helt plötsligt kör hårda intervaller på asfalt om du tidigare sprungit i skogen.
Mitt tips är att köra 10x800 meters intervaller. Kör du hårt kommer du att kräkas på slutet. Men det är väl meningen ;-) 49 minuter på 10 kilometer är iofs inte särskilt snabbt utan det borde vilken Svensson som helst klara av. Det enda som fick mig att höja på ögonbrynen var passen med 20 kilos packning. Detta borde du träna på. Lägg in ett pass i veckan med riktig backträning eller träning med ryggsäck (börja med lätt packning och gå suggesivt uppåt).

Se sedan till att vila några dagar innan mönstringen. Kör också lite pastaladdning - hjälper både fysiskt och psykiskt!

Lycka till!

Peppe
 
blivande kj

träningsschemat ser mycket ambitiöst ut, det är bra, kommer du att halla denna träning tills du mönstrar kommer du att klara fysiska kraven.
men glöm inte bort, att det är minst lika vicktigt med psyket!!
jag muckade som a-dyk 98, har du ngr fragor är det bara att slänga iväg ett mail!

kämpa pa!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.