Riskakor

Men...

varianten med ost, är gudomligt god och säkert något hälsosammare än chips.
Dessa volymiösa runda kakor, väger noll och är då lämpliga att medtagas i ryggsäcken.

I övrigt håller jag med Magnus.

/Björn
 
Re: Men...

Dessa volymiösa runda kakor, väger noll och är då lämpliga att medtagas i ryggsäcken.


men dom upptar stor volym och är ömtåliga.
Är det inte bättre att ta med ett livsmedel
som har max energimängd i förhållande till vikt/volym?
Eftersom riskakor är så lätta KAN dom ju inte innehålla mycket energi även om den energi dom
har består till stor del av kolhydrater.
 
Helt rätt

Men ibland får man offra något, för njutningen.
Ta dem i en plastpåse, utanpå ryggsäcken.;)
Gör inte så mycket om de går i bitar.

/Björn
 
Varför!

Nu har ni diskuterat rikskakor flitigt sen i onsdags. Vad kan varar så kul att veta om världens näst torraste skapelse så man lägger ner energi på det?

Tack!

(vad e det som gör en människa så kass så han läser igenom allt?)
 
Viktigt..

Man måste ju reda ut de viktiga detaljerna...

En fördel med riskakorna är ju just att de tar stor plats.....Man ser ju mycket coolare ut med en stor full ryggsäck som inte ser ut att väga någonting för den som bär :)
 
Poäng!

Där har du fan en poäng, efter att ha lärt mig att packa relativt minimalistiskt och lätt så har jag funderat när fasen jag ska få användning för min viktor 60-70 igen, men nu vet jag lösningen.. Jag tar med en halv kubikmeter riskakor! Då var det problemet ur världen.
 
Nu får jag rätta.

Även om en viktor 60-70 är stor, så får du inte ner en halv kubikmeter riskakor. Om du nu inte packar med domkraft eller liknande. Men då har du å andra sidan tappat fluffigheten hos riskakorna och en halv kubikmeter riskakor väger nog rätt mycket.
Slutsats:
Nöj dig med en 50 l riskakor.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.