Efter influensan?

Hej ligger i sängen just nu, har ont i halsen, huvudet leder osv...

Hur gör man när man MÅSTE komma i form på 7 dagar??? Just nu känns det som att jag inte ens orkar springa ned till postlådan utan att få dödsryckningar och andbesvär ;-)

Ska till Frankrike V-44, där ska vi klättra.
Jag måste komma i form!!!
Hur?
Är det möjligt?
Dan
 
Det borde väl gå...

Vila, mycket vätska... Försök att vara ute i friska luften en del. Dessutom brukar ju en flunsa gå över på ca 1 vecka... Ev. kan Berocca hjälpa till efteråt + proteindrinkar för att återhämta kroppen efter ansträgningen...
 
Vitamininjektion!

För några år sedan låg jag däckad i värsta influensan och hade ångest för att jag "var tvungen" att klara av en tuff fjällvandring veckan därpå. Jag satsade på att dricka massor av grönsaksjuice + morotsjuice (innehåller bl a betakaroten - en kraftfull antioxidant) och dricka C-vitaminbrus blandat med ginseng. Funkade på mig i alla fall. Vet inte om det var placeboeffekten eller nåt, men fjällvandringen gick som en dans och jag har (nästan) aldrig mått bättre! Kanske värt att testa?

Petra
 
Flunsa

Berocca är ett vitaminpreparat som innehåller en hel del av det där. Man kan ju inte bota förkylningar, men man kan nog hjälpa imunförsvaret på traven + att man kan hjälpa kroppen att återhämta sej efter persen.
 
Jo jag bombar kroppen med Vitaminer och allt.

Men följdfrågan är:
Kan man börja pressa kroppen direkt efter en influensa? Jag har hört att efter feber ska man vila i fyra dagar... stämmer det?
Dan
 
Vila i fyra dagar efter feber är nog ett bra sätt att komma upp i max/normalkapacitet. Däremot har jag inte hört att det skulle vara farligt om febern är helt borta...
Min erfarenhet är att om jag belastar kroppen direkt efter sjukdom/feber så tar det lång tid att komma upp till normal igen.
Om någon har något konkret svar vore även jag tacksam, det här är bara vad jag tror/upplever.
 
Oj, va många som "måste" ut och vandra eller klättra. Får ni pengar för det eller tycker ni att det är så kul att ni inte vill ge kroppen en chans?
Bara undrar eftersom det inte verkar som om ni tycker att det ni gör är kul utan ett tvång...
Ber om ursäkt om jag tog en liten avstickare från tråden.

mvh/samme
 
Ett bra argument, tack.

Men svar på dina frågor Samme:
Om jag får pengar för det??? Nej jag tappar endast möjligheten att åka en vecka till Frankrike.
Om jag tycker att det är så kul att jag inte vill ge kroppen en chans? Jo det är kul och jag vill gärna ge kroppen en chans, därav inlägget.
Tvång??? Var fick du det ifrån???
Ursäkten accepteras Sammen.
Dan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cbooo Knöl på tån efter träning Träning och hälsa 2
thureb Blodtrycksfall i duschen efter bastubad Träning och hälsa 23
insumaster Supertrött efter löprundan Träning och hälsa 7
camoscio Efter en hälsoundersökning. Träning och hälsa 17
jpma Sjuk efter träning, dålig allmän hälsa. Träning och hälsa 27
aksello letar efter app till iphone Träning och hälsa 2
gnobit Ont i knogen efter klättring Träning och hälsa 5
niklaz Problem med illamående och huvudvärk efter intensiv träning Träning och hälsa 39
såg gå ner i vikt efter julmaten. Träning och hälsa 68
soderkisen Komma tillbaka efter benfraktur / gipsad Träning och hälsa 13
tango Stretcha - hur långt efter träning? Träning och hälsa 1
fridaeus träna efter måltid Träning och hälsa 1
camoscio träning efter olycka, tips och erfarenheter Träning och hälsa 19
blotrese Ökad puls efter träning Träning och hälsa 2
kattenihatten Träning efter graviditet Träning och hälsa 5
tinook Efter höftoperation. Träning och hälsa 17
mararv Asics GT2090 slut efter 70 mil? Träning och hälsa 20
schweingaard Bastu efter träning Träning och hälsa 9
tmthulin Stopp efter 3 mil! Träning och hälsa 9
ingopongo Efter Vasaloppet. Träning och hälsa 1
Mathew Vad äta efter träning? Träning och hälsa 13
mararv Äta efter träning Träning och hälsa 8
tbt Pulszoner - Vad ska man rätta sig efter Träning och hälsa 3
Mikro ont i ryggslutet efter träning : ( Träning och hälsa 5
Duff Träning efter förkylning Träning och hälsa 9
Calle_sthlm Sötsugen efter träning. Träning och hälsa 5
markthenils Mat efter träning... Träning och hälsa 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.