Pasta med högt Proteininnehåll

Hej!
Jag har hittat en produkt som ser ut, smakar och äts precis som ordinär pasta. Den innehåller dock ca 57 gram PROTEIN per 100 gram. Produkten håller ett mycket lågt GI och jag själv äter den i en hyfsad kontrollerad diet med fettreduktion och muskeltillväxt som mål. För vidare diskussion ring mig på 0703-498307 eller maila på l_rosencrantz@hotmail.com.
Mvh
Lars
 
Varför kan inte denna "vidare diskussion" föras i detta forum?? Kan det vara så att det ligger nån form av vinst intresse bakom? Sen kan man undra vad man ska ha denna super pasta till? Jag har fått lära mig att om man tränar riktigt hårt så gör man av med upp till 1,5 g protein per kg kroppsvikt. Dvs. det är inga som helst problem med att få i sig det man behöver.
 
Svar om protein

Då är det inte rätt produkt för dig, om du inte ser fördelarna med ett högt proteininnehåll och ett lågt kolhydratinnehåll.
Men för er som vill hålla nere kolhydratintaget och söka viktminskning utan att tappa muskeltillväxt kommer att ha stor nytta av produkten.

Och ja, det finns ett vinstintresse och därför vill jag inte hålla diskussionen här på forumet. Som du själv märker finns det alltid en massa argument mot och ifrågasättande av kostprodukter för tränande och tävlande idrottsmän och -kvinnor.
Eftersom jag inte avser att marknadsföra produkten här i större omfattning än den infon jag givit ovan är jag inte villig att belasta forumets medlemmar med en näringslärediskussion. Däremot tar jag gärna den via telefon eller privat mail.
 
Proteinpasta m.m.

Såg en notis om denna prod. i Slitz, där det stod att priset ligger på ~150kr/paket... inte billig pasta...

/Danne - Säljer liknande högproteinprod./lågkolhydrat för samma ändamål (viktminskning bl.a.), fast med annan nyttig näring i, fast i pulver/shakeform. *slut reklam*

070-5973919
 
Kul med nya produkter, synd att forumet
används till marknadsföring istället för
vettig diskussion. Känner väldigt lite förtoende
för den person som har egna vinstintressen
i en rekomendation av viss enskild produkt.
 
Slut på reklam!

Tycker att det är trist att forumet används för reklam. Om du vill kränga pasta får du väl köpa dig reklamplats som alla andra.

Och ni som inte vill betala 150 kr paketet för proteinpasta kan fixa det mycket billigt själva:

Hemmagjord pasta, recept 4 portioner:

4 dl vetemjöl (För proteinpasta: byt ut delar av mjölet mot sojamjöl. Obs, tar du mer än 2 dl sojamjöl håller degen inte ihop så bra)
3 ägg
1 tsk salt
1 msk olivolja

Slå ut mjölet på en arbetsbänk

Skapa en liten grop i mjölhögen

Knäck äggen i gropen, slå på olivoljan och saltet

Arbeta ihop till en deg, börja från kanterna och arbeta inåt

Knåda tills pastan släpper fint från bänken och känns mjuk och smidig

Slå in i plastfolie och låt ligga i kylskåp i ca 30 min

Har du ingen pastamaskin kan du kavla ut pastan på mjölad arbetsyta till ca 2-3 mm tjocklek, rulla ihop till en rulle och skär rullen i ca 3 mm tjocka skivor, trassla ut pastan och låt den ligga och torka i tio minuter

Färdig att koka! (koka 2-3 minuter)

Gör du pastan på 2,5 dl vetemjöl och 1,5 dl sojamjöl och tre ägg enligt receptet så har du finfin proteinpasta för en betydligt billigare slant än 150 kr paketet...
 
Re: Svar om protein

Rosebuddy; sa:
Och ja, det finns ett vinstintresse och därför vill jag inte hålla diskussionen här på forumet.

Men så BRA då, då är det ju så mycket ENKLARE:

"Forumregler
Alla kan läsa i forumet. Endast inloggade medlemmar kan skriva i forumet. Medlemskapet är gratis och varje gång du skriver något får du bonuspoäng, kottar. Alltså måste du vara inloggad för att vi ska kunna räkna upp dina kottar. Endast den som har skrivit ett meddelande och forumadministratörena kan ändra det. Forumen är levande, intressanta och föränderliga. För att de ska förbli så har vi formulerat några enkla regler.

2. Utsidan är inte en plats för externa kommersiella budskap från företag eller privatpersoner. Utsidan säljer annonsplatser för sådant material. "

PAY or quit!
 
Går det att frysa in detta?

Hej!
Jag har funderat på att göra egen pasta ett tag nu, kan man frysa in det?`
Eller kan man torka det?`
/nisse
 
Re: Går det att frysa in detta?

schweingaard; sa:
Hej!
Jag har funderat på att göra egen pasta ett tag nu, kan man frysa in det?`
Eller kan man torka det?`
/nisse

Torka kan man göra, det blir inte hälsovådligt om man istället fryser det. Men konsistensen kanske blir skum.
 
Re: Går det att frysa in detta?

schweingaard; sa:
Hej!
Jag har funderat på att göra egen pasta ett tag nu, kan man frysa in det?`
Eller kan man torka det?`
/nisse

Jag har med framgång frusit in hemmagjord pasta. Enklast gör man så att man fryser in den i plastaskar med lock. Då behåller den formen bäst. Det är nämligen risk att den kletar ihop sig när man tinar den annars.

Torka har jag aldrig testat men den mesta pasta man köper i affären är ju torkad så det borde ju rimligen vara en enkel match.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
camoscio Plötsligt högt blodgryck.Orsaker? Träning och hälsa 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.