Pulsklocka?

Ja trådar med olika pulsklockor finns det gott om, likaså kan man drunkna i olika specifikationer från de olika märken av pulsklockor som finns. Min tämligen enkla "kravspecifikation" ser ut som följer. Kastar ut den omutifall ngn sitter på ett förslag om lämpligt alternativ.

Vill kunna lagra en längre tids pulsmätning, säg minst 12 timmar och utan att upplösningen blir för dålig (kanske mätning var 10 sek?).

Vidare kunna importera till PC och ett kalkylprogram och få ut rådata i form av hjärtfrekvens i förhållande till tidpunkt.

Pris helst under 1000-lappen.

Finns denna pulsklocka?

Mvh
Jonas
 
Gissar att det kan bli svårt med den budgeten, kanske via eBay? Jag gjorde själv en tabbe och köpte en Polar RS200 och blev grymt besviken då det var väldigt fattig info man fick ut. Nu har jag en RS800 som är på gränsen till för mycket information men rolig är den.
 
Gissar att det kan bli svårt med den budgeten, kanske via eBay? Jag gjorde själv en tabbe och köpte en Polar RS200 och blev grymt besviken då det var väldigt fattig info man fick ut. Nu har jag en RS800 som är på gränsen till för mycket information men rolig är den.

Ja, efter vad jag sett så är det mkt lull-lull funktioner man får med, en del bra en del lite mindre bra. Eftersom jag hade tänkt att göra mitt personliga kalkylblad som utifrån rådata från pulsklockan beräknar de saker jag är intresserad av samt anpassade efter mina "mått". Men frågan är omdet finns sådana pulsklockor eller om man måste skaffa en värsting med llt "onödigt" lull-lull. Isåfall är nog min budget lite klen som du säger.

Vilka av Polars modeller har minne, hur stort är minnet och är vilka är kompatibla med en pc?

J
 
Papperskataloger det är grejer det

det är så man gör när dom som jobbar med att sälja sakar inte vet vad dom säljer. Jag letade härom dagen efter en hårddisk med minneskortläsare på Internet i > 1 timme utan att hitta någon. Sedan runt till dator/elektonikk-firmor utan att få tag idet jag ville köpa. Med en papperskatalog tog det < 5 minuter.

Mellanlagringsenhet var ordet.

Per
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.