Pulsmätare

Hejsan!

Jag har en pulsmätare Polar a5.

Senast pass jag gjorde var den mysko. Stod jag stilla hade jag en puls på 0. Tog jag några steg framåt hade jag en puls på över 200. Efter ett tag stod den och sökte efter puls hela tiden.

Jag undrar om någon upplevt något liknande?

Jag är alltid noggrann med rengöringen av den. Men denna gång hade jag en sportbh med bygel, kan det ha varit orsaken till att den var mysko? Att metallen störde mätaren på något vis?

Undrande, Tina
 
För mig låter det som om pulsbandet inte haft, eller haft dålig, elektrisk kontakt med huden. Det händer lätt i början av träningspasset innan man blivit varm och börjat svettas. Om så är fallet så går det lätt att åtgärda genom att fukta bandets "kontaktytor" lite grann innan man ska ut. Hur sportbh och pulsband samverkar har jag dock ingen praktisk erfarenhet av.
 
Senast ändrad:
Starkt magnetiskt fält ?

Kan du upprepa beteendet på samma plats ?

Varje gång jag paserar under en bro på en av mina rundor visar plusmätaren (en ful Polar S410) först maxpuls och sedan noll(0) en bra stund(springer bort från stället) innan den "återhämtar" sig och visar pulsen igen. Jag misstänker att det finns en högspänningskabel i närheten som skapa ett magnetiskt fält och stör ut min pulsklocka.
(RT90 X= 6477742 Y= 1489774" för intresserade)
 
Jag har kört utan den bh:n sedan pulsmätaren krånglade och den har sedan dess fungerat utan problem!

Tack för alla tips och svar jag fått!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.