Fridykning i närheten av Lysekils centrum

Hej!
Vet någon en bra plats för fridykning dit det går att ta sig till fots från Lysekils centrum? Jag har inte båt så jag måste gå i från land.
Det hade varit bra om det går att tälta i närheten.
Om det ej går att tälta där, vet ni någon plats i närheten av Lysekils centrum jag kan tälta? Jag vill tälta i naturen, ej på camping.
Oklart om jag har bil. Möjligen tar jag mig dit med buss. Jag tar tacksamt emot tips för både bilburen/bussåkande fridykning i närheten av Lysekil.
Jag har inte dator hemma så jag kan tyvärr inte svara på frågor om min tråd. Hoppas att ni har förståelse för det.
Mvh Anders
 
Hej!
Vet någon en bra plats för fridykning dit det går att ta sig till fots från Lysekils centrum? Jag har inte båt så jag måste gå i från land.
Det hade varit bra om det går att tälta i närheten.
Om det ej går att tälta där, vet ni någon plats i närheten av Lysekils centrum jag kan tälta? Jag vill tälta i naturen, ej på camping.
Oklart om jag har bil. Möjligen tar jag mig dit med buss. Jag tar tacksamt emot tips för både bilburen/bussåkande fridykning i närheten av Lysekil.
Jag har inte dator hemma så jag kan tyvärr inte svara på frågor om min tråd. Hoppas att ni har förståelse för det.
Mvh Anders

Hej. Köp eller låna ett sjökort. Kolla var djuplinjerna är täta nära land. Typ så.
 
Friluftsområdet "Fjälla" ligger ett par kilometer från färjeläget Finnsbo (för bilfärjan över Gullmarn). Där finns vindskydd och där går att tälta. Gullmarn är djup har använts för fridykning, bl.a. vid färjans andra färjeläge Skår, på Bokenässidan.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...