Äventyrskompis/ar i Skåne!

Hej!

Jag har nyligen börjat få kontakt med min mer utforskande sida och har bestämt mig för att börja vistas mer ute i natur. Jag söker nu likasinnade för att göra mig sällskap i ett brett utbud av aktiviteter. Jag är intresserad av:

  • Klättring
  • Paddla kajak/kanot
  • Toppturer
  • Fjällvandring/Trekking
  • Mountainbike
  • Skidor
  • Fiske

Men jag låter mig inte begränsas av endast dessa aktiviteterna. Det är bara fantasin som sätter gränser, så kom med förslag!

Fakta om mig: Jag är 22 år gammal så jag söker gärna folk i min egen ålder! Boende i Malmö. Jag har tidigare styrketränat en del och nu kompletterar jag träningen med vandring etc.

Hör av er !!
 
Hej

Jag är intresserad =)
Bor i Ovesholm utanför Kristianstad.
29 år gammal...
Måste reparera min MTB innan nästa skogsrunda... annars är jag mycket i gymmet då jag jobbar timmar där och mycke ute o springer, cyklar, eldar, vandrar mm..
 
22 årig malmöbo här. Är också sugen på det mesta. även fast mtb delen blir svår för mig då cykeln husserar uppe i sundsvall.
 
Hej amerikanska 24 åring som bor i Lund och Höör. Letar också efter nån som vill ut och vandra... skåneleden hade varit bra början. Hör av er om ni vill. Jag är nästan alltid sugna att gå på äventyr!
 
Klättra någon?

Hej
Jag söker själv också likasinnade. Är 27år, bor i NV skåne och jobbar i Lund
Har alltid varit intreserad av äventyr men har hindrats lite av bristen på intresserade kompisar.

Klättrar på Skånes klätterklubb en del men vill egentligen ut och klättra ute. Har gått grundkurs klippa men behöver komma ut och få mer erfarenhet. Kullen är trevligt.

Jag vill komma igång mer med klättringen och ska gå isklättringskurs i jul och sedan alpinism kurs nästa sommar.
Mitt mål på några års sikt är börja komma upp i de stora bergen (Elbrus, Aconcagua etc, Mt Blanc etc)

Annars är vandring, dykning, etc också kul.
Men som sagt erfarenhet och träning vill jag ha.

Mvh Fredrik Brödje
 
Hej alla!

det här låter ju kul! Jag vill gärna också komma ut mer och vandra eller något annat kul i naturen!
Är 27 år, bor utanför Lund och har många helger lediga i höst....så kom med förslag så hänger jag på!

Mvh, Filip
 
Jag vill också ut! :)

Så jag gör en chansning på att det är mer än jag som är ledig den 25 september och vill göra en dagsvandring Skäralid?! :)

Ses vid stora kartan vid parkeringen vid 1030-tiden, medtag lunch o "ett glatt humör" så ser vi hur långt vi vill vandra.

Vill man kan man avsluta dagen med lite mtb.... Finns finfina spår inte så långt därifrån. Har själv cyklat lite och det var ett bra tag sen så en lugn o försiktigt testa-på-igen-runda föreslår jag. :)

/Emma
 
Jag är också intresserad av att komma ut lite mer. Har nyss flyttat till Råå och vill utforska omgivningar till fots, cykel, löpning. Är intresserad av det mesta!
 
Låter kul!
Jag bor i Höör och vill gärna träffa nya vänner som inte är rädda för att ta sig ut i naturen!:)
Har mtb, kanadensare, vindsurfingbräda och vandrarben. Är alltså öppen för det mesta!
/Tommy
 
Vandring och paddling

Hejsan det verkar som hösten är kvar extra länge i år. Jag har lyckats med att få en löpskada och nu en seg förkylning och dras med. Men nu är jag frisk snart ska bara hosta klart. Jag skulle också gärna träffa trevliga människor med vandring och paddling som intresse. Bor i Malmö också är 32 år men det är bara en siffra och brukar gå små delsträckor på skåneleden. Det hade varit kul med en grupp som träffades ibland, tyvärr brukar det mest planeras här. Det kan vara svårt att få ihop allas ledighet. Men någon gång kanske det kan gå. Ha det annars.
 
Hur kan denna tråd vara så död?:p

Det kan ju knappast vara så att alla i Skåne har ett överflöd av friluftsintresserade personer i sin omgivning??

Själv har jag enbart ett fåtal och förutom en som jag haft en del planer med för året(vilka tyvärr blivit inställda) så är resten enbart intresserade av "enklare" saker.. Absolut inget fel i det, men jag skulle gärna vilja lära känna nytt folk som är sugna på att göra både små och stora äventyr.. Är något av nedanstående av intresse eller du har egna förslag så hör gärna av dig:)


Klättring (topprep, trad, sport, multipitch) både på diverse ställen runt i skåne, gbg / bohuslän, men även Norge.

Toppturer, både vandrings, scrambling, snötoppar / lättare alpinism samt rena klättertoppar.

Vandring etc..

Jag vill gärna utvecklas och lära mig nya saker och tekniker så jag är även intresserad av att gå diverse kurser, glaciärkurs, alpinkurs, bigwall, aidklättring, kamraträddning etc
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...