Blåst av Billingedalens jakt och vapen

Hej jag vill bra varna alla att handla av billingedalens jakt och vapen.

Han har bra grejor och ganska bra priser.

Men han har ingen koll på storlekar eller så skiter han i det och bara kränger allt han kan (det senare tror jag).
Jag skrev och frågade om han hade min storlek han fick innerbenslängd, midja, längd och vikt.
Han skriver då tillbaka att han hade rätt storlek
var på jag beställer och när jag får varorna,
visar det sig att det är helt fel storlek på allt. Jag skriver då till han men inget svar naturligtvis, så då kommer jag aldrig att handla av han igen.Jag råder er att vara lite på er vakt om ni handlar av billingedalen.
Har någon liknade erfarenheter
 
Hur fel var storlekarna? En halv centimeter i längd eller 5-10 cm?

Var det länge sedan du fick grejerna?

Har du provat att ringa? Kanske har han bara inte hunnit att svara?
 
Helt fel

Storleken var så otroligt fel.
Jag är 195cm lång och byxorna hade storlek 180 så 15cm fel.

Han har fått tid på sig han var djävligt seg, tog alltid 2 dagar innan han svarade på mailet. Nu har jag väntat i 4 dagar och ännu inget svar.
Tråkigt för han hade fler saker som jag vill ha men jag vågar inte beställa av han igen.
Jag skriver alltid och frågar om min storlek finns efter som jag har en udda storlek.
Då han skriver tillbaka att han har min storlek så tror man ju på det.
nu måste jag sluta skriva för jag blir bara mer arg ju mer jag tänker på det
 
Har du provat att ringa? en del har uppenbara problem med mailkonversationer och då brukar telefonen vara att föredra.

mvh Christian
 
Jag har också haft problem med Billingedalen. Jag köpte ett par kängor där för något år sen, men dom var defekta när jag fick dom, plösen var dubbelt så stor som den skulle vara så det blev skumma veck när man snörde på sig kängan. Nåväl, inga problem att skicka tillbaka och få ett par nya. Men det kom aldrig några nya, det dröjde och dröjde och dröjde. Efter 6-7 månader dök det upp ett par till slut. Men grymt dålig service! Enligt honom själv så jobbade han på nått mobförråd, och böt sina egna produkter mot delar på jobbet, så tydligen tog det ett tag innan Försvaret fick dit kängor i storlek 46..?

Men å andra sidan, jag har beställt därifrån förr, och då funkade det perfekt.
 
Jag berättar att jag behövde geväret till en svensexa, och därför hade lite bråttom med det, och inte tänker lösa ut paketet, eftersom att jag faktiskt har avbeställt.

Du borde kanske läsa lite på konsumentverkets hemsida om vad som gäller för avbeställning?

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/

Du har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig. Säljaren kan då inte kräva att du ska fullgöra köpet och betala för varan. Han har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader han har haft i samband med beställningen, till exempel fraktkostnader.

Om du nu hade lovats en specifik leveranstid så hade du däremot kunnat häva köpet med hänvisning till det. Att häva köpet är inte samma sak som att avbeställa.
 
Så vad du säger är att han snor av staten och köparna är hälare??? eller missförstår jag?
Jag vet inte exakt hur han gjorde, men jag fattade det som att han bla böt storlekar på jobbet. Men sen om det var en deal han hade, att han fick sälja överskottsmateriel, eller inte, det har jag ingen aning om.
 
Nä, men inte heller oskyldiga och de får inte heller behålla stöldgodset längre.

http://konsumentmakt.ifokus.se/articles/4d717312b9cb462244081339-att-handla-i-god-tro

Men förhoppningsvis så missförstod jag hela inlägget, annars är det riktigt illa.

Häleri är det om man har skälig anledning att tro att den vara man köper är stöldgods. Dvs om man är i god tro kan man inte göra sig skyldig till häleri.

...efter vad man kan läsa om Billingedalen ovan kan man ju undra vad det är man egentligen köper..;)...

//J
 
Häleri är det om man har skälig anledning att tro att den vara man köper är stöldgods. Dvs om man är i god tro kan man inte göra sig skyldig till häleri.

...efter vad man kan läsa om Billingedalen ovan kan man ju undra vad det är man egentligen köper..;)...

//J

Vi kanske kan undvika en debatt om benämningar. Jag trior vi är överens om att påståenden gjorda i den här tråden är ganska uppseendeväckande och om de är sanna ska man nog se upp med att handla därifrån av minst 2 anledningar

1. Samvetet
2, om inte det räcker så kan vi ta nya tolkningar av god tro i länken ovan

Det vore ju intressant att få höra andra sidan, för jag tror inte att det är så enkelt som det kan framstå som ibland. O,m det vore det är det en av de största jubelidioterna jag sett bakom företaget (och deet kan det ju vara, jag vet inte). Men jag undrar ju stilla vad sanningen är, och varför den bild som sprids här sprids.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...