Mot Alla Odds vs Ingen Grenser

Man blir helt förstummad över deras prestation och visst tycker jag att Mot Alla Odds hamnar lite i skuggan... Men jag antar att det är för att det är i Afrika, de svenska deltagarna gör ju en enorm prestation och insatts de också, men gå längs nån dammig väg bland bufflar och elefanter berör mej inte lika starkt, tyvärr.
Inte expeditionsledaren Natasha heller gemfört med Lars Monsen som ledare.
Så, Norge vinner tveklöst.
 
Är det någon som följt programmet ?

Slängde på del 7 av 8 nu på svtplay där de går i 40 graders hetta och får värmeslag. Inte ofta man ser någon av dom med hatt, har svensken inte kunskap om hattens betydande roll i ett varmt landskap ? Varken läkaren eller Natasha verkar heller ha lärt ut detta.

Eller är det jag som överfavoriserar en hatt när värmen ökar ?

Mvh // johannes
 
Är det någon som följt programmet ?

Slängde på del 7 av 8 nu på svtplay där de går i 40 graders hetta och får värmeslag. Inte ofta man ser någon av dom med hatt, har svensken inte kunskap om hattens betydande roll i ett varmt landskap ? Varken läkaren eller Natasha verkar heller ha lärt ut detta.

Eller är det jag som överfavoriserar en hatt när värmen ökar ?

Mvh // johannes
Nej, så vitt som jag vet så är en hatt alltid en stor fördel ifall man har en stekande sol som "kokar" huvudet och hjärnan.
 
Det är just det som gör Ingen Grenser så mycket bättre, det är stort äventyr i närområdet.
Man måste inte iväg och tillfredsställa programledarens reslust för att göra bra TV.
 
Det är just det som gör Ingen Grenser så mycket bättre, det är stort äventyr i närområdet.
Man måste inte iväg och tillfredsställa programledarens reslust för att göra bra TV.

Jag har ju svårt att tro att det beror på programledaren, och vad jag vet så är det samma produktionsbolag (Mastiff ) som gör både det Svenska och det Norska programmet.
 
Jag har ju svårt att tro att det beror på programledaren, och vad jag vet så är det samma produktionsbolag (Mastiff ) som gör både det Svenska och det Norska programmet.

Jag hårddrog det lite, men det är ju väldigt märkligt att i den svenska produktionen så ska man till Afrika och Sydamerika medan i Norge går man ut i naturen hemikring och gör ett fantastiskt program.
Den första serien med start i Sverige tyckte jag var verkligt bra.
 
Kommer nog inte orka kolla på mot alla odds, all heder åt deltagarna men förstår inte heller varför de måste åka så långt bort. Ingen grensers ide om att hålla sig i Norden blev bättre tv. Tycker att framställningen av programledaren som den viktigaste personen på expeditionen i mot alla odds blev tråkigt att se på. Medans Lars Monsen står i bakgrunden och låter deltagarna ta plats. Ett mycket bättre koncept.

Ingen grensers gjorde ett mycket starkare intryck.
 
Nu sänds en ny säsong av "Ingen Grenser" i Norge, men Lars Monsen har blivit utbytt mot f.d skidåkaren Odd-Bjørn Hjelmeset, och programmet har flyttats till TV2 (motsvarar svenska TV4). Så det är alltså inte längre tillgängligt fritt på nätet utan abonnemang.

https://sumo.tv2.no/programmer/unde...ingengrenser&gclid=CKvRx6qs-rkCFUMd3godqAsAOQ

Jag misstänker att Lars Monsen var tvungen att tacka nej till inspelning av en ny säsong "Ingen Grenser" på grund av den borrelia han drog på sig 2011/2012. Lars hälsosituation och kamp om att bli frisk har uppmärksammats en del här i Norge. Sjukvården/kunskapen vad det gäller denna typ av plågor är bevisligen väldigt bristfällig (i Sverige också...). Hans säger idag att han bara är 40% av sig själv och verkar prioritera sina aktiviteter/tävlingar inom "Hundekjøring".
 
Jag misstänker att Lars Monsen var tvungen att tacka nej till inspelning av en ny säsong "Ingen Grenser" på grund av den borrelia han drog på sig 2011/2012. Lars hälsosituation och kamp om att bli frisk har uppmärksammats en del här i Norge. Sjukvården/kunskapen vad det gäller denna typ av plågor är bevisligen väldigt bristfällig (i Sverige också...). Hans säger idag att han bara är 40% av sig själv och verkar prioritera sina aktiviteter/tävlingar inom "Hundekjøring".

Och läkaren Rolf Luneng som Monsen var till har just förlorat sin läkarlicens, efter att ha ordinerat en långvarig antibiotikabehandling till en man med MS, i tron att de neurologiska symtomen egentligen berodde på "kronisk borrelia"!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10142879
http://www.helsetilsynet.no/no/Tils...n-som-lege-tilsagn-om-begrenset-autorisasjon/
http://www.dagensmedicin.se/blogg/m...-hittar-pseudospiroketer-vid-pseudoborrelios/

Och Lars Monsen tackade uppenbarligen nej till ytterligare en säsong just för han ville satsa på sin hundkörning (och därför sålde NRK serien till TV2), det var inte förrän efter det som Lars Monsen blev sjuk (att han verklige blev sjuk behöver man ju verkligen inte tveka om).

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10113310
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.