Kajaktivs grundkurs, bra eller ej?

Kajaktiv-kurserna är jättebra! Jag har gått "forspaddling for dummies", 2-dagars. Grymt fint område för detta runt Dala-Floda, för olika nivåer på paddling.

Var mycket nöjd med vår instruktör! Säkerligen är även övriga lika trevliga, tålmodiga och själva duktiga paddlare. Annars skulle de helt enkelt inte jobba för Kajaktiv, får jag känslan av.

Smidigt och generöst om man kan/får använda deras uthus för boendet fortfarande. Typ enkla sängar/logement, med möjlighet till kylskåp och spis, toa och dusch (samt bastu och badtunna). Enkelt men funkis!

Vårt enda misstag var att boka in kurs sent på säsongen, oktober, och det kom snö på natten innan andra kursdagen. Svinkallt, klart mer motiverande att lära sig rolla genom att öva mycket, om man inte fryser huvudsvålen av sig när man doppar skallen...
Väder, vind och vattentemp kan ju inte Kajaktiv lastas för, antar att tiden på året brukar funka? Men jag skulle inte rekommendera risken att det blir för sent på säsongen!
 
Kajaktiv outstanding

Kan bara instämma med föregående inlägg, Kajaktiv är helt enkelt proffsiga och duktiga på forskurser, antagligen Sveriges bästa forsutbildare. Rekommenderas utan förbehåll!

Jens
 
instämmer med ovanstående talare

Jag gick grundkursen förrförra sommaren, blev fullkomligt fast och paddlar nu året runt med kanotklubben här i stan. Det är väl bra betyg?

Instruktören var väldigt trevlig, kunnig och mån om att vi skulle få en bra upplevelse av de två dagarna. Bara positiva ord från min sida också, alltså!
 
Jättenöjda

Vi gick steg 1 2007 och steg 2 2008. Och var/är mycket, mycket nöjda.
Vädligt duktiga och trevliga instruktörer båda rundorna och ett mycket trevligt ställe i finfina omgivningar. Rekommenderas verkligen.
I år får det nog bli en runda till Kajaktiv igen! Kanske en av deras norgeturer...
 
Senast ändrad:
Vattenflödet

Pratade med Babs på Kajaktiv igår för att boka in steg 2 till september. Enligt henne var flödet i dagsläget över 200 kubik, vad jag förstår är det normala ungefär hälften av det.

Tydligen ska Kajaktiv ha helt ny utrustning för året. Återkom gärna med några ord om hur ni hade det.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...