INTO THE WILD biopremiär den 16/11

Läste i senaste outside magazine att jon krakauers bok "into the wild" har filmatiserats och har premiär i dagarna. Läste själv boken för många år sen och tyckte den var kanon! Funderar lite på om hans "äventyr" skulle blivit lika uppmärksammat om han fortfarande varit vid liv..? Troligtvis inte... Ser fram emot filmen, http://www.intothewild.com/

Vilken människa / äventyr skulle ni vilja att det gjordes en film om / med ?
Skriv hit och berätta!!

Skulle inte Göran Kropps liv och äventyr kunna bli en hyffsad film?
 
Sverigepremiären var från början tänkt till november... vi skrev det i tidningen... skickade den till tryck...
Strax därefter bestämdes att premiären flyttas till våren. Mars verkar det som.
 
Det blir väl mer romatiskt om någon går till sådan ytterlighet och dör på grund av passion på jakt efter den ultimata kicken.

Annars så känner jag inte till några coola äventyrare. De flesta riktigt coola är väl inte så mediakåta helt enkelt.

Kroppen ser jag inte ens som en äventyrare. För strukturerad och målinriktad. Ett riktigt äventyr innebär att man ge sig in i det okända.
 
Senast ändrad:
(...)
Kroppen ser jag inte ens som en äventyrare. För strukturerad och målinriktad. Ett riktigt äventyr innebär att man ge sig in i det okända.

Planeringen är 50% av hela äventyret, om inte mer.

Preparatus Supervivet!


Och åter till topic, jag såg fram emot premiären den här veckan, så man får väl fälla en tår och hoppas på att de släpper den tidigare än mars '08
 
Då får man väl läsa om boken igen...

Vad drygt att den inte kommer hit förrän nästa år... man får väl läsa om boken igen då i väntan på premiären...
 

clindh

Forumvärd
De tre visningarna på Stockholms Filmfestival är nu fullbokade, jag hann inte med...

(Om någon här går, skriv gärna en kort recension)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...