• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kajakklubb eller paddelkompisar i Stockholm

Hej på er.

Jag letar efter en aktiv kajakklubb med trevliga typer att paddla tillsammans med. Alternativt "klubbfria" paddlare i Stockholm.

Motionspaddling eller tävlingspaddling är inget som intresserar mig direkt, då jag gillar havspaddling. Jag söker andra paddlare som är intresserad av mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek på sina paddlingar. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling . Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

Jag fick lite av en chock när jag blev medlem i Brunnsviken, när jag flyttade upp till stockholm. De hade inställningen av att "Vi är ledare...", "Vi har kurssteg 1, 2 och 3 med slutprov...", "Utrustningslista..." Kan vara bra om man har nybörjar/prova dag. Men inte är det någonting som attraherar mitt fortsatta engagemang i en förening.

Jag deltog även på en del paddelaktiviteter med friluftsfrämjandet förra året och det var riktigt trevligt. Men det är inte riktigt det jag eftersöker.

Om jag leker att det är julafton (i 30 graders värme) och får önska mig vad jag vill ha så är det:
  • En bra blandning och mix av paddlare med intresse för havspaddling som man kan paddla och umgås tillsamman med.
  • Ett intresse av att utveckla sin paddling på ett säkert och lekfullt sätt.
  • En fungerande verkstad för underhåll och reparation av kajaker.
  • En fungerande kalender eller forum där man kan hitta eller lägga upp aktiviteter mer spontant. (Som typ idag, jag skulle tycka att det vore jättekul att haft paddelsällskap idag)

Hör gärna av er!

/Johan
 
Intressant koncept!

Nu bor jag inte i Sthlm utan Växjö men det låter som en riktigt kul sammanslutning! Kan tyvärr inte ge dig några tips men hör jag något så ska du få reda på det.

Kan tänkla mig att dra ut på en runda nu under semestern (v29-32) om jag har vägarna förbi. Kommer ev dra uppåt i landet för en forspaddlingskurs eller långpaddling nu när mina ursprungliga semesterplaner troligen grusas.
 
Tycker det låter som ett strålande upplägg :)

Har en del paddlingsintresserade kompisar som jag kanske kan knyta ihop med idéen.

Vore suveränt att ha ett större nätverk som vill ägna sig åt paddlingsaktiviteter- då kanske det alltid skulle gå att få ihop något sällskap när man vill ut på vattnet :)
 
Tycker det låter jättekul !

Hej,
Jag tycker att det låter som en jättebra grej.

Själv har kört mycket solo paddling och nu var det nog ett år sedan sist jag paddlade. Jag längtar efter att komma ut och paddla jag med och det skulle vara roligt om man var ett gäng. Rolla lite och surfa lite.

Har kört en del havspaddling och pyttlite forspaddling.

Hör av dig/er!

/N
 
Jag kollar om det finns intresse för en gemensam kalender

Jag testar att lägga upp en facebookgrupp som är öppen för alla som är intresserade av att både få sällskap på sina paddlingar och utveckla sin paddling att gå med i. Gruppen är öppen för alla att både gå med i samt lägga upp sina egna paddlingar eller ge tips på kurser eller klubbpaddlingar i kalendern. Ni kan även bjuda in era övriga kontakter på facebook på aktiviteter som läggs upp.

Även klubbundna paddlare och kommersiella aktörer är välkomna.

Om ni vill vara med klicka bara på länken till facebookgruppen här

Sen får vi se om det blir någon fart på detta...

/Johan
http://kajakpaddling.nu/
 
Birka/Björkö i helgen

Birka paddling 2010 10-12/9 Skördemarknad
Från Stockholm till Björkö är det cirka 2.8 mil. Vi startar fredag kväll och paddlar till Hundholmen invid Drottnigholm.. Lördag startar vi väldigt tidigt.(på vattnet 07.30) Vi tar några raster på vägen men vi borde vara framme skapligt i tid för att gå på ön. Söndag start från Björkö senast 09.00 det brukar ta upp emot 6-8 timmar beroende på förmåga. tempo. Vi här 5 st paddlare som vill ha med några till ! Kommer själv att köra k2 med 10 åriga sonen och då går det lite långsammare. Bengt- 070-7293525
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Munksten Kajakklubb & plats för kajaker i Strängnäs? Paddelkompis 2
blackgate Norrköping,Arkösund eller S:t Anna Paddelkompis 3
Husabergmangan Göteborgs skärgård eller Mjörn. Paddelkompis 6
mikstr Klubb eller kompisar i Norrköpingsområdet Paddelkompis 0
Charlotta Rodéhn Stockholms skärgård 5 eller 6 juli? Paddelkompis 5
lillamu Från Dalarö 30/7 eller 31/7 Paddelkompis 0
Jannegbg Värmland eller Dalsland Paddelkompis 2
vid Stockholms skärgård veckoslutet eller nästa vecka Paddelkompis 6
Are Paddling Torsdag 14/2 i Alingsås eller gbg med omnejd Paddelkompis 2
Joakim Ambrosson Paddling 19-21:a eller så.. Paddelkompis 0
miffaren Paddelintresserade i Skellefteå (eller boll-intresse) Paddelkompis 5
joakimr Paddla V32 och/eller V33? Paddelkompis 0
gluteus Sthlm eller Nynäs skärgård Paddelkompis 0
Tomeu Paddelkompisar i västerorts (Stockholm) Paddelkompis 10
Idd Paddelkompisar i norra skåne Paddelkompis 3
skyline Paddelkompisar i skåne Paddelkompis 1
denelake fotografen Paddelkompisar i Stockholms området sökes... Paddelkompis 0
Hannes71 Paddelkompisar Jönköpings län Paddelkompis 10
Fikakungen Träffa paddelkompisar i Luleå Paddelkompis 0
Dryaso Paddelkompisar i Halmstad sökes. Paddelkompis 0
AckeBD Paddelkompisar till Viktor 9 år och hans föräldrar Paddelkompis 1
hak2 Paddelkompisar Falun/Borlänge Paddelkompis 1
korall1 paddelkompisar uddevalla Paddelkompis 1
starfish Paddelkompisar i norra Bohuslän? Paddelkompis 4
egron Sökes: paddelkompisar i Stockholm Paddelkompis 5
Tobbsingen Havskajak-paddelkompisar sökes i Göteborg Paddelkompis 72
Pelle E paddelkompisar sökes Paddelkompis 0
thomas.gbg Paddelkompisar till Marstrand i sommar! Paddelkompis 5
chantal Paddelkompisar i Skåne sökes Paddelkompis 6
sladden Paddelkompisar på västkusten? Paddelkompis 3
Michael Paddelkompisar i Jämtland/Östersund? Paddelkompis 1
Anders M Här finns paddelkompisar Paddelkompis 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.