Roddmaskin? Vilka ska jag titta på....

Hej...
Tänkte köpa mig en roddmaskin. Har dock bara provat ett par gånger på gym....

Vilka ska jag titta på, kommer motionsträna bara...

Vilka modeller gäller, vilka priser gäller för de som är ok....

gärna tips på hemsidor till bra saker...
 
Nya modeller har ibland bra funktioner och ibland är några nyheter "bara" nyheter. För mig som använder läsglasögon är displayen bättre placerad på den nya. Höjden spelar mindre roll tycker jag. Min syster köpte en C2 förra året och de är helnöjda! Själv har jag mest använt den på gymet.

Men D-modellen är alltså helt OK för hemmabruk.
 
Absolut. Jag har iofs bara testat typ D, men skillnaden mot typ E tycker jag ser minimal ut. Erik har nämnt en, att skärmen är lite närmare. Skärmen har visst lite andra funktioner också, främst att den kan visa pulsen (om man har på sig ett pulsbälte alltså).

För övrigt är roddmaskin hemskt, men ruggigt kul efteråt om jag lyckats hålla den fart jag tänkt - eller i bästa fall ännu snabbare. Jag hoppas komma igång och träna under vintern - i så fall lägger jag upp tider på Concept2-webben. Klart kul att jämföra sig med andra.
 
Absolut. Jag har iofs bara testat typ D, men skillnaden mot typ E tycker jag ser minimal ut. Erik har nämnt en, att skärmen är lite närmare. Skärmen har visst lite andra funktioner också, främst att den kan visa pulsen (om man har på sig ett pulsbälte alltså).

För övrigt är roddmaskin hemskt, men ruggigt kul efteråt om jag lyckats hålla den fart jag tänkt - eller i bästa fall ännu snabbare. Jag hoppas komma igång och träna under vintern - i så fall lägger jag upp tider på Concept2-webben. Klart kul att jämföra sig med andra.

Det låter kul att man kan köra lite mot andra också... Finns det som inom cykling att man kan delta i lopp online.....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stuvarn Tips på bra roddmaskin! Rodd 7
sih Roddmaskin Rodd 2
krikonlund Hur ska detta sluta? Rodd 6
a.k.a Puma Vart ska man leta? Rodd 4
freetime Rodd som träningsform, vilken båt ska man välja Rodd 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...