• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Guuttt!!! Men e inte dem också jevligt sällsynta?

Jag försökte få mitt ex intresserad, det gick sådär... Hen följde med några gånger efter viss övertalning, men gillade det nog aldrig riktigt. Tror att det mest var för att göra mig glad. Det var också tvunget vara ganska spektakulärt, typ fjällen. Det var också svårt att få hen engagerad i vad vi skulle hitta på, planeringen låg helt och hållet på mig. Liksom inköp av utrustning.

Men den nuvarande hänger med på allt! Tom planerar själv och har inga krav på bekvämlighet heller. Behövs varken övertalning eller manipulation... Det är toppen!
 
Jag träffade min flickvän på nätet, närmare bestämt på happypancake.com . Det tog naturligtvis en tid av meningslöst dejtande med lattedrickande och shoppingfixerade tjejer innan jag hittade rätt. Det tog närmre ett år och oräkneliga dejter, och jag gav upp vid flera tillfällen

Med risk för att vara klyschig, - plötsligt händer det, nu diskuteras de bästa färdvägarna genom Sarek, vid middagen, samt så syr vi egna tarpar och andra utrustningsdetaljer på kvällarna! :)

Och just det, jag är 31, tjejen är 28, och vi bor i Stockholmsområdet.

Jag tror dock tålamod och internet är bra hjälpmedel. Många tjejer är lite "halv intresserade" av friluftsliv, så om du träffar en sådan så är mitt råd att börja enkelt, typ middag ute i skogen, och sen hem till soffan, för att senare trappa upp till fjällvandringar och överlevnadsträning :)
 
Kanske en av mina bättre trådar, givet statistiken. Jag tror att det grundläggande behovet av gemenskap är viktigt. Vad vi väger in i det varierar. Själv blev jag mycket förvånad över att jag helt plötsligt ville dela allt med någon annan. Kanske tröttnade jag på att prata med mig själv, kanske blev jag väckt ur min dvala, kanske en bit av båda :) Har redan hunnit omvärdera mitt eget behov. Vad det blir, återstår att se. Jag vill aldrig sluta utvecklas.
 
Jag försökte få mitt ex intresserad, det gick sådär... Hen följde med några gånger efter viss övertalning, men gillade det nog aldrig riktigt. Tror att det mest var för att göra mig glad. Det var också tvunget vara ganska spektakulärt, typ fjällen. Det var också svårt att få hen engagerad i vad vi skulle hitta på, planeringen låg helt och hållet på mig. Liksom inköp av utrustning.

Men den nuvarande hänger med på allt! Tom planerar själv och har inga krav på bekvämlighet heller. Behövs varken övertalning eller manipulation... Det är toppen!

Sweet! Har (hon) någon tvillingsyster? Haha ;)
 
Det här var verkligen rolig läsning (ända tills ni gick lite hårt åt varann).
Man får ha krav. Man får ha höga krav. Ska du störa dig på din partner resten av ditt liv eller ska du vara singel tills du hittar någon du inte stör dig på?
Och jo, man stör sig. För alla är vi olika med olika uppväxt.

Och jo, tjejer tror att det sitter en potentiell mördare bakom varje vindskydd.
Jag vill ge mig ut i skogen själv och vandra men fick tipset av en kille att ändå ta med mig en kompis. Jag har ingen kompis som kan följa med. Vad ska jag göra? 2 av tio jag pratat med har sagt -Klart du ska gå själv! Klart att du inte behöver vara rädd. 2 av 10! Bra statistik, inte.
De har också sagt -Om det är något så ringer du någon som kommer och hämtar dig.
Vem då? Mitt i semestertider är det väl ingen som vill köra omkring och leta efter mig i skogen??

Och jo, skulle jag springa på någon som ska åt samma håll och som undrar om vi ska slå följe, då undrar ju jag vad personen har för baktanke.
Vi är alla fulla av fördomar.

Men nej, jag önskar att det inte var så.
 
(...) Vad ska jag göra? 2 av tio jag pratat med har sagt -Klart du ska gå själv! Klart att du inte behöver vara rädd. 2 av 10! (...)
Men nej, jag önskar att det inte var så.
Jag får väl bättra på din statistik till 3/11 ;). Tänk såhär: den säger mer om dem som uttalat sig, än om verkligheten.
Ger tjejer efter för den sortens verklighetsuppfattning och lämnar det gemensamma rummet, riskerar den att bli självuppfyllande.

(skrivet av en som vandrat och liftat ensam i en väldig massa länder)
 
http://www.nrk.no/ho/ingen-spok-a-ga-med-gronn-lue-1.11666713

DNT ligger i framkanten igen: Verkar som tura i Norge med grön mössa i påsk är ett tips ;-)

Skal du på fjellet i påsken? Husk å ta med grønn lue hvis du er singel, rød lue hvis du er opptatt og oransje eller gul lue hvis du kanskje er åpen for kontakt.

VKm27h7tWlmAybeO6TpwdA10VyILYpUynRJ2zGPCBgqQ


Radioprogram att det är på fjället det sker
http://radio.nrk.no/serie/nitimen/muhr01016914/01-04-2014#t=51m37s
Det är ju på fjället det sker.......Folk skall ha det hyggligt då dom är i fjällen..... Väldigt fin arena......
 
Många våldtäkter, rån och mord sker i skogsområden nära bebyggelse och i stadsparker. Kanske har det skapat myten att naturen i sin helhet, inklusive fjällen, är farlig. En ensam tjej bör undvika att gå själv genom stadsparken på kvällen. I fjällen däremot är det säkert.

Det vore intressant med statistik på våldtäkter, rån och mord i fjällen. Skidanläggningar undantagna. Jag skulle säga att det är väldigt sällsynt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...