Paddelbilder

Mink är ju vanligare. Såg du den kraftiga uttersvansen?

Thure

Ja om jag ska vara ärlig så tog jag mest för givet att det var utter, för den såg likadan ut som två andra jag sett utanför Trosa i sommar i Uttervik! ;).....men nu när jag googlade lite bilder så påminner det fula ansiktet mer om mink. Den jag såg härom dan hann jag bara se skymten av när den stack iväg och gömde sig. I Uttervik däremot var det en som var väldigt nyfiken och kom ner på klippan bara ett par meter från kajaken och tittade. Svansen tänkte jag inte på.
 

Bilagor

  • P9090212.jpg
    P9090212.jpg
    29 KB · Visningar: 1,554
  • P9170072.jpg
    P9170072.jpg
    38.7 KB · Visningar: 1,547
  • P9180105.jpg
    P9180105.jpg
    43.5 KB · Visningar: 1,545
Gjorde en fin tur genom Stockholm häromdagen. Fick skjuts ut till Blockhusudden på Djurgårdens östra spets och började paddla in mot stan. Tog mig genom slussen, förbi stadshuset, genom Långholmskanal till Reimersholme. Tyckte det var kul att slussa så jag paddlade längs Bergsundsstrand mot Hammarbyslussen, rundade Södermalm vid Henriksdal och kom tillbaka till Slussen. Gled genom Långholmskanalen en gång till och tittade på alla vackra träbåtar som ligger där, gick ut på norra sidan av Reimers den här gången och fortsatte hem till Sätra där jag bor. En fantastisk dag!

En Klepper, månne? :)

/Mats
 
Re #63

Spännande och exotiskt med dina bilder och filmer från Vesterålen marleon. Gillade t ex dina filmer med val och tumlare.

Thure
 
=) Nästan. Det är en Pouch, en fin gammal RZ85:a som jag fått ärva av en snäll person här via utsidan faktiskt och som jag blivit riktigt förälskad i under sommarens turer. Den är fantastisk i vattnet!

Mmm, faltkajaker är fina farkoster. Har själv en Aerius I och Aerius II i min lilla flotta. Har dock precis kunnat lägga vantarna på ett demoex av Klepper SL490 till mkt bra pris - en av de sista som tillverkades i Rosenheim innan Klepper flyttade tillverkningen till Polen - så nu ska Aerius I:an avyttras.

/Mats
 
Har du en över?

Mmm, faltkajaker är fina farkoster. Har själv en Aerius I och Aerius II i min lilla flotta. Har dock precis kunnat lägga vantarna på ett demoex av Klepper SL490 till mkt bra pris - en av de sista som tillverkades i Rosenheim innan Klepper flyttade tillverkningen till Polen - så nu ska Aerius I:an avyttras.

/Mats

Den där 1:an kan jag eventuellt vara intresserad av! Jag har skickat ett mail.
 
Här kommer kvällspaddlingbilder, de två första tog jag igår kväll och den sista i förra veckan (med mer moln).

Husen är Hornsbergs strand, sedan bron mellan Hornsberg och Pampas och sista är Huvudstabron.
 

Bilagor

  • paddelutsidan.jpg
    paddelutsidan.jpg
    47.7 KB · Visningar: 1,367
Et par nye padlebilder, fra siste blogg (HER).
Litt artig å bruke speilbilde fra vannet som "innramming", det skal jeg eksperimentere mer med.
 

Bilagor

  • G0081294.jpg
    G0081294.jpg
    29.6 KB · Visningar: 1,311
  • P9120026.jpg
    P9120026.jpg
    52.4 KB · Visningar: 1,301