Paddelbilder

Ett par lite annarlunda paddelbilder... Jag hade lite tid över efter en tur runt Cypress Island så jag tog mig en titt under ett båtvarv.
 

Bilagor

  • P5080258.jpg
    P5080258.jpg
    52.8 KB · Visningar: 2,424
  • P5080262.jpg
    P5080262.jpg
    37.1 KB · Visningar: 2,360
Alldeles rätt Thure!
Har du varit där?
Kajaken låg inte helt säkert så jag vågade inte lämna den ur sikte.
Inte något bra ställe att att bli strandsatt på...

mvh thomas

Inte för egen muskelkraft. Men SSSK hade en utflykt dit med S/S Saltsjön som vi deltog i.
Området har en sälkoloni.

Thure
 
Visfestivalen i Västervik har premiär idag, torsdag. Efter att ha varit gråmulet hela dagen lättar det så upp och strax efter klockan 17 är det nästintill helt blå himmel och varmt och skönt. Som på beställning med andra ord.

Vad passar då bättre än att ta kajaken och finpaddla runt slottsruinen medan jag lyssnade på Plura och Carla. Där utanför blev jag sedan sittande och njöt solen i någon timme tillsammans med ett antal båtar som gjorde detsamma.
 

Bilagor

  • vispremier (1).jpg
    vispremier (1).jpg
    75.8 KB · Visningar: 2,310
  • vispremier (2).jpg
    vispremier (2).jpg
    78.6 KB · Visningar: 2,246
Knippelholmen någon halvmil utanför Älvsborgsbron. Märkvärdigt folktom varje gång jag besöker den. Här kan man fortfarande hitta rester av porslin efter ostindiefararen Götheborgs förlisning. Som Peter Svensson.
http://petersvensson.com/gotheborg/
 

Bilagor

  • Knippelholmen.jpg
    Knippelholmen.jpg
    73.4 KB · Visningar: 2,357
En tur ut till Tornö med övernattning, Göteborgs södra skärgård.
Åt motsatta hållet från Rune... :) och ganska nära den södra änden av skärgården.

Var på Knippelholmen för drygt en månad sedan och hade hört om porslinet.
Gick och letade lite men strandskatorna tyckte inte om min närvaro så jag fikade och drog mig tillbaks hemåt.
 

Bilagor

  • tornö.jpg
    tornö.jpg
    68.5 KB · Visningar: 2,267
Fick lust till en tältnatt men inte så lång paddling. Stack därmed iväg kl 18 från Västervik. Norrut på öppet vatten tills jag fann en lämplig ö i närheten av Hasselö. Kort kväll med fika, chips och kaffe innan jag tog natt. Så frukost på klippan innan jag vände hemåt igen.
 

Bilagor

  • norr2.jpg
    norr2.jpg
    34.4 KB · Visningar: 2,046
En tur ut till Tornö med övernattning, Göteborgs södra skärgård.
Åt motsatta hållet från Rune... :) och ganska nära den södra änden av skärgården.

Var på Knippelholmen för drygt en månad sedan och hade hört om porslinet.
Gick och letade lite men strandskatorna tyckte inte om min närvaro så jag fikade och drog mig tillbaks hemåt.

Tornö är fint. Inte skyms sikten av Stenafärjorna heller :)

Jag hade minsann tur med porslinsjakten på Knippelholmen. Hittade dessa vid nordöstra udden
 

Bilagor

  • Porslin.jpg
    Porslin.jpg
    73.6 KB · Visningar: 2,162