Dagens aktivitet?

Re: Re: Re: Milen!

Hedman; sa:
Nedar; sa:
Hedman; sa:
Har inte joggat på flera år men bestämde mig idag för att springa milen ute vid Hellasgården. ... Gav tyvärr inte mersmak.
Du är välkommen att hänga på nästa gång, om inte annat tar det inte mer än en halvtimme att genomlida på cykel :)! Med transportsträckan till-från samt glasspaus blev det ett fint 2,5 timmars pass.
Tack, jag hade gärna hängt på om jag haft en mtb. Låter betydligt trevligare än att springa...

Finns ju metoden att växla. En springer och en cyklar, när löparen blir för trött byter man...
 
Strykarräven; sa:
Undrar om jag ska skriva in mitt mittseminarium på torsdag som en aktivitet? Räknat i pulshöjning så, även om naturupplevelsen kan bli lidande... Nä, men det blir inte mycket uteliv om man ska leka doktor(and).

Tycker jag definitivt... hjärncellsgympa?
 
Re: Re: Re: Re: Milen!

öringen; sa:
Finns ju metoden att växla. En springer och en cyklar, när löparen blir för trött byter man...

Shit... vilken bra idé... förutsätter iofs att båda kan cykla på samma hoj... om man inte vill hålla på och ändra sadelhöjd hela tiden... men å andra sidan så behöver väl sannolikt löparen den vilan...

...fast inte om man cyklar i skogen... då brukar jag springa om mtb cyklister...hehe...

Thomas
 
Re: Re: Re: Re: Re: Milen!

thomalin; sa:
Shit... vilken bra idé... förutsätter iofs att båda kan cykla på samma hoj... om man inte vill hålla på och ändra sadelhöjd hela tiden... men å andra sidan så behöver väl sannolikt löparen den vilan...

...fast inte om man cyklar i skogen... då brukar jag springa om mtb cyklister...hehe...
Jo, det där är en vanlig modell för löp-intervallträning, om man inte är alldeles för olika stora (kom igen, hur svårt är det att hänga på en löpare om man har en landsvägshoj, oavsett sadelhöjd?)

Det är skönt att springa om cyklister, helt klart. Helst om man har ryggsäck...
 
Paddling, i Lilla Danskan (min Escape), runt Eskilsholmen och hem medans plasten härdade. Kort men skönt! Lite mer stuns i motionskajaken. Och sen ett lager gelcoat och ett lager polyester och kvällen är fullbordad.
 
Re: Aktivitet

Vandrare; sa:
Topptur i Lyngen med bebis pa magen. Extra traningsvikt pa 5 kg och gosigt varre. Rekommenderas.

Låter kul... Ja, småbarnsföräldrar behöver ju inte bli försoffade... som många verkar tro... och många dessutom blir.

Kommer aldrig att hända mig iaf... efter att ha googlat lite på Lyngen och sett fantastiska bilder så blev man riktigt sugen på att skaffa barn... i dessa "barnpaniktider"...hehe...

Thomas
[Ändrat av thomalin 2007-06-05 kl 08:31]
 
Försoffade föraldrar

Nej, man behover inte anvanda sina barn som argument for att sitta hemma. Visst far man ta det ganska mycket lugnare an annars, men det gar att komma sig ut om man vill.

skitrip1_008.jpg

Helgen innan. Telemarksakning i Tromsdalen. Ett helt OK stadsberg, önskar att det fanns sana i alla städer.

skitrip1_005.jpg

varma strumpor ar bra att ha under overallen.
 
Fina bilder!

Imponerande att åka skidor med barnet... verkar bättre att ha honom(?)fram... än, som man ofta ser, på ryggen.

Thomas
 
Nattens aktivitet

För att vakta mina av rådjur mer eller mindre avbetade blommor i trädgården, sov jag i natt i trädgården under bar himmel.
Det var mycket behagligt och sonen har begärt att få göra sällskap kommande natt.

(Ska f ö snart tillverka en större råttfälla som även klarar av gnagare med mankhöjd på över halvmetern...)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...