Dagens aktivitet?

torsdag:paddelutflykt längs "bäverbäcken" tillsammans med sambon,syster och gamle far.
Vackert väder hela kvällen,eldade och kokade kaffe etc.
Bävrarna har flyttat från området,bara hyddorna kvar.De håller till längre uppåt och är spridda till fler områden.
en örn och tre älgar såg vi.
F.ö hade sambon gått lös på sin VKV offshore och amputerat skäddad på den,så nu är den betydligt trevligare att hantera i en slingrig bäck.
"Kursstabilitet" är inget man saknar.
Kom hem efter elva på kvällen,något kort sovtid för mej!
 
Vad ni ungdomar orkar! En gammal pensionär som jag måste ta det lugnt. Det blev en cykelutflykt, 6.5 mil sådär,
i trakterna norr om Linköping, "sju sjöar"
(flera fina skogssjöar utmed vägen)
nu när Sverige är som vackrast.

Hemma provgick jag min packning inför Pyreneerna,
med mat till de första 8 dagarna, några kilometer.
15 kg, inte UL precis. Lite eksem-mediciner tillkommer,
kanske, kanske, stegjärn, då blir det 16, om
ryggen tål det.

Till 65 tänkte jag hålla på, sen behövs jag inte längre.
Kanske jag skulle börja paddla, lagom gubbigt?
 
Fredag: MTB 1 tim, från Karlstad och österut till Alster och runt på stigar. Va kul det är med MTB!!
Idag: Paddling 2 tim, från Mörudden på Hammarö och söderut och tillbaks.
Imorgon: Löpning + gåing 1,7 mil på Jäverön. Ska bli roligt bara färjan går som den ska ;-)
 
Lördag

Gjorde en lätt "scramble" i Klippiga Bergen. Heart Mountain nära Canmore, ca 10 km rundtripp, 875 höjdmeter, högsta punkt 2375 möh. Fantastiskt väder och det hela avslutades med två öl på puben när vi kommit tillbaka till Calgary.
 
Lördag åkte jag iväg till Tattby och gick till Hellasgården,en liten lätt promenad på 11 km. Tog ca 5 timmar.
Idag söndag ska jag bara gå fram och tillbaka till Ör. Har lite ont i en fot sedan igår.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...