Dagens aktivitet?

igår: en fin långpromenad med mor min i det djupaste småland. det är GRÖNT nu, och fåglarna kvittrar ja jävlar!
idag: en vända på gymmet. sansat och bra, funkade bra trots milda förkylningskänslor. SKÖNT att vara igång igen efter lite ryggjox och ett visst återfall gällande axlarna. kvittot just nu pekar på PLUS, kroppen mår bra!
imorgon: jobb, jobb, jobb.
i övermorgon: cykel till jobbet? en sväng med motionskajaken? gärna både ock.

frid!
 
olle11; sa:
igår: en fin långpromenad med mor min i det djupaste småland. det är GRÖNT nu, och fåglarna kvittrar ja jävlar!
idag: en vända på gymmet. sansat och bra, funkade bra trots milda förkylningskänslor. SKÖNT att vara igång igen efter lite ryggjox och ett visst återfall gällande axlarna. kvittot just nu pekar på PLUS, kroppen mår bra!
imorgon: jobb, jobb, jobb.
i övermorgon: cykel till jobbet? en sväng med motionskajaken? gärna både ock.

frid!

Visst är det skönt att känna att man hamnar på plus ... man ser liksom ljuset i tunneln... har länge haft diverse probs med både rygg, knän och ishias... men känslan av att kunna hantera det, hålla skiten i schack, tänja på kroppens gränser och känna att man fixar det... det är en oslagbar känsla...

Thomas
 
cykling i skogen med hunden.5km.( den sk hundrundan).
Paddling ung.2 tim ,motvind och motvågor bort och sen surf hemmåt.
Soligt men kyligt i motvind.
 
Tisdag.sprungit i skogen ca12-13km,cyklat med hunden ca6km.
Onsdag.Paddlat och tagit en härlig kaffepaus på stranden,ca2,5 tim,cyklat med hunden 6km.

Den här tråden kanske gör sej bättre som veckans aktiviteter?
 
Gjort: Gjort klar en energieffektiviseringsuppgift med avskrivningsberäkning, payoff och sånt skit. Dessutom påbörjat en livsmedelsuppgift ang. HACCP, också blä. Dessutom gjort en hemtenta på 5 timmar... mitt liv är liksom fulländat? ;)

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
Gjort: Gjort klar en energieffektiviseringsuppgift med avskrivningsberäkning, payoff och sånt skit. Dessutom påbörjat en livsmedelsuppgift ang. HACCP, också blä. Dessutom gjort en hemtenta på 5 timmar... mitt liv är liksom fulländat? ;)

// Jocke

Vad upphetsande... snitt puls?
 
brigas; sa:
Den här tråden kanske gör sej bättre som veckans aktiviteter?

Ja... kanske det men det spelar ju ingen roll tycker jag, dagsvis eller veckovis, oavsett om det är hopklumpat eller enstaka händelser så är det intressant att läsa,(och kanske se) om vad alla håller på med, få tips och inspiration.... behöver ju inte vara så statistik och träningsrelaterat som det jag har haft som dagens aktivitet... Kanotprojektet, Jockes tenta, bilmecket och för all del bakfyllan, kan ju var intressant...

Själv så har jag bara slöat efter en lång strulig dag på jobbet, ibland är det pest att vara chef, just nu ligger jag i soffan med datorn i knät och slötittar på en bondfilm... dessförinnan en pizza och två glas vin... skönt... imorgon ledig och en racer eller mtb tur...

Thomas
 
Racertur

... kände mig väldigt nöjd med min karaktär, hehe, när jag begav mig ut trots hotfulla moln som verkade lova spöregn... men det blev bara ett duggregn av det hela och det var bara skönt... Cyklade från Huddinge mot Lissma förbi Länna och Haninge, sen tillbaka mot Lissma och slutligen Huddinge...

Dagens incident: I rondellen vid Lännasport fick jag tvärnita mitt i rondellen eftersom en fjunig tonåring i stylad skrotvolvo med fetingbiltemaavgasände, tyckte att väjningsplikt för fordon i rondeller inte gäller cyklar... bara att köra över dem...

Snart är det ju varvet runt den stora pölen och man bör väl lägga på ett kol om man skall komma runt hyfsat fort... Så nu blir det racerfokus i 10 dar till sen vila... Lida Loop får bli ett sista tömningspass... därefter slötrampning...

Efter pölenrundan så är det 100% fokus på fjällvandring...

Dagens data:

Distans 38,86km
Tid 1,19,44
Snitt fart 29,5
Puls snitt 85,5% max 94,6%

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=2888321

Thomas
 
Helgen: Brännbollsyran i Umeå. Hade ont i benen tre dagar efter, och kastarmen är fortfarande ett par cm längre än den andra (känns det som).


I tisdags: Fisketur med "väninna". Blåste vita gäss, inte alls optimalt. Före lunch knöt hon sin första betesknut (en 7g-Toby i kopparfärg), efter fem kast kunde hon haspeltekniken, och på eftermiddagen tappade hon sin första halvkilos regnbåge framför fötterna medan jag fällde upp håven.

Jag hade inte ett enda napp. Kanske den mest lyckade fisketuren på länge för mig. Hon tappade sin första fisk men vann ett nytt intresse.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...