Zegul Bara

Tack för informationen om Zegul BARA PE. Den kajaken låter spännande och jag får försöka provpadda en sådan.

Dock låter det inte roligt att vikten var så hög. Om man tittar på Kanotcentrums hemsida är vikten angiven till ca 28 Kg. Men Tahe Mariene som säljer Zegul kajaker har satt vikten till 32-34 Kilo.
 
Exemplaret jag fick hem vägde enligt bifogad information 29,8kg
Jag misstänker att man i produktion faktiskt kommer landa på runt 30-32 kg vilket låter högt men man ska ändå tänka på att detta är en stor kajak för större paddlare. Har sett andra PE kajaktillverkare modifiera viktangivelserna till väldigt okorrekta vikter för att det låter bättre med en lätt kajak. (som att väga kajaker utan luckor etc.)

MVH

Pelle
 
Det blev trots allt ingen Zegul Arrow Bara för mig. Jag provade även en Skim Beaufort och valet föll på den. Jag diskuterade fram en modifiering av sittbrunnsöppningen med Evert från Skim och saken var därmed klar.

...

Nu fick jag min Skim Beaufort och har provat den. Jag skrev lite om den på engelska här. Sittbrunnen förlängdes 3 cm framåt och därmed kan jag få in benen ett i taget då jag redan sitter. Precis vad jag ville. Sittställningen känns mycket bra, liksom kajaken i övrigt.
P1660083.jpg


DSC04308.jpg
 
Jag är fortfarande nöjd med min Skim Beaufort efter sju månader. Med förlängd sittbrunnsöppning är den en utmärkt kajak för en längre paddlare. Jag skrev lite om det här.

P1660324.jpg


P1020043.jpg
 

Liknande trådar