Färna-Trummelsberg

Är det någon som vet om man kan paddla denna sträcka? Jag har barn med så lyft är svårt för oss.

Vi har paddlat bitar av sträckan. Det är en gammal kanotled men den har inte underhållits på länge. För att komma ner till Lanforsån måste man helt klart bära kanoten genom skogen. Gunnilboån har också en del lyft.

Annars är området runt Trummelsberg väldigt fint. Passar fint för dagspaddling

Strömsholms kanal är mer barnvänlig

Hans Friedel
 
22/6 paddlade vi från Trumelsberg

Vi paddlade från Trumelsberg till Lilla Kedjen via Lanforsån och bar tillbaka genom skogen mellan sjöarna. Det gick över förväntan att paddla i Lanforsån, ett lyft i början samt ett träd som man kunde släpa över. Samt att det var lite med vatten där ån liknar en bäck. Det är säkert mindre vatten nu.

Så har man med sig barn skulle jag göra en rundtur i St. Kedjen. Vi såg flera fina tältplatser. Kan även rekommendera Jörken norr om Larsbo. En fin skogssjö som passar bra för paddling. Finns bra parkering och i läggningsplats vid gamla hyttområdet.
 
Nedre delen av Lanforsån är riktigt vacker. Men det är som sagt lite baxande för att komma dit
 

Bilagor

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    58.4 KB · Visningar: 658
Väcker tråden vid liv

Hej,

Är även jag intresserad av att göra denna rutt i packraft. Någon som vet hur vattennivåerna är i åarna mellan sträckan sommartid? Finns det några forsar eller andra hinder som kan utgöra några risker?