Loppisfynd en Caravan Arctic

Ska göra en grundligare kontroll när jag kommer hem till stugan.
Jämförde snabbt med Combi deluxe igår och loftet var samma som de två säckarna i kombinerat tillstånd.
Kan ta lite bilder när jag ändå är igång.
Återkommer snart.
 
Då bör det ju vara en hyfsad vintersäck, min Combi dög väl i tält vintertid och det kan bli svalt.

avbidar

go tur
 
Jag har klarat mig länge med en pytteliten våg men i detta fallet är det aningen för skrymmande. Kanske blir ett inköp!

Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul. ;)
 
Hej alla kunniga!

Hämtat kunskap på detta forum i många år utan deltagande men nu har jag hittat något som jag inte kan hitta någon information om.

Fyndade en caravan-sovsäck som heter Caravan Camin!, lappen ser ut ungefär som lappen i Polar300’s Arctic, bild i inlägg #24.

Någon som har info om denna säck? Mörkblå utsida och insida. Grövre tyg än i våra combi deluxe-säckar. Ska testa att väga den men har ingen vidare bra våg att tillgå. Är ej genomsydd och har intern baffel för att sluta tätt i kragen.

Är egentligen ute efter dunet men vill inte klippa upp en fin sovsäck..
Det enda jag hittade var en tråd här på Utsidan där någon köpt en Camin i mitten på 80-talet https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=30456&page=2
 
Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul. ;)

Jag handlar nästan all mat på ICA och där har dom självskanning även jag sällan använder det. Men där dom säljer frukt och grönsaker ska man väga maten själv om man självskannar.
När man tar betalt för vara genom att väga varan ska vågen vara krönt (=noggrann) och vågen kollas regelbundet av någon myndighet

Att det sedan kanske inte är helt moraliskt rätt att väga sina friluftsprylar på den vågen struntar jag i ofta om grejen är för stor för att väga så min köksvåg hemma.

Men min nya kolfibercykel är fortfarande ovägd (går inte att väga på fruktvågen på ICA).

Per
 
Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul. ;)

Haha bra idé, så får det kanske bli!

Mätte upp loftet nu, ca 10 cm totalt. Bifogar bild på säcken och resten av caravan-familjen.

Ja jag såg också just det svaret ang. att skänka bort en likadan. Så det är en 80-talare iaf!

Hoppas ni har en fin Kristi himmelsfärd!
 

Bilagor

  • CE5052C2-D712-4C61-8F9D-951F1C3BA554.jpeg
    CE5052C2-D712-4C61-8F9D-951F1C3BA554.jpeg
    124.8 KB · Visningar: 836
  • AC7DC4FD-BDD0-4033-8FD4-7299B786CE01.jpeg
    AC7DC4FD-BDD0-4033-8FD4-7299B786CE01.jpeg
    125.2 KB · Visningar: 573
  • 2B8912DF-3C99-4CD3-9C4D-25883B3FC25D.jpg
    2B8912DF-3C99-4CD3-9C4D-25883B3FC25D.jpg
    52.4 KB · Visningar: 568
Haha bra idé, så får det kanske bli!

Mätte upp loftet nu, ca 10 cm totalt. Bifogar bild på säcken och resten av caravan-familjen.

Ja jag såg också just det svaret ang. att skänka bort en likadan. Så det är en 80-talare iaf!

Hoppas ni har en fin Kristi himmelsfärd!

Dom ser ju riktigt fina ut, 4 stycken, var har du fått tag i alla?
 
4?
Är inte de där en Combi de Luxe (innersäck + yttersäck)
och en Arctic ("mörkblå", det fanns även "helröd" samt "isblå")
och så en Camin?
/Odd
 
Dom ser ju riktigt fina ut, 4 stycken, var har du fått tag i alla?

4?
Är inte de där en Combi de Luxe (innersäck + yttersäck)
och en Arctic ("mörkblå", det fanns även "helröd" samt "isblå")
och så en Camin?
/Odd


Ja det är faktiskt två stycken Combi de Luxe, en sammansatt och en uppdelad i inner och ytter. Och så en Camin.

Jag fick ärva CDL-säckarna av en vän som bytte upp sig, till min stora förtjusning. Camin-säcken hittade jag på tradera, omärkt och utan beskrivning så det var en ren chansning utifrån en bild på den ihoprullad. Jag hoppades egentligen på en Caravan Arctic när jag budade.
Funderar över om detta var ett steg upp eller ner.. Nöjd iaf!
 
OK, nästan rätt alltså... Jag har en mörkblå Arctic (och en till en brorson utlånad CDL)
- skulle jag hitta en Arctic Isblå så skulle jag slå till direkt (för att inte tala om en Antarctic...)
men mörkblå eller helröda Arctic är nog egentligen inget att speciellt eftersträva
om de inte är gratis eller nästintill...
/Odd
 
Skannat delar Caravan kataloger

Jag skannade av några sidor från några Caravan kataloger när jag började en storstädning bland kataloger och broschyrer.

Min Caravan Artic är nog mörkblå. Har inte använt den på länge men jag har sparat den ifall det blir strömavbrott och avbrott i fjärrvärmen en länge tid en vinter. Så inte till salu.


En pdf-fil med en olivgrön/röd Carry combi och en ljusblå/röd Artic rymdes inte här (479 kbyte) kan skickas till intresserade

Per


Per
 

Bilagor

  • Caravan -93.pdf
    228.8 KB · Visningar: 281
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pysen78 Loppisfynd caravan och fjällrävenpuppa Bo och sova 18
vandrafjäll Galet loppisfynd av min fru 🙂 Stor vintersovsäck med dunfyllning Bo och sova 20
vandrafjäll Loppisfynd, någon som vet något om tältet? Bo och sova 6
vandrafjäll caravan kaipak 3 Bo och sova 3
gusbo Caravan 1000 dunsovsäck 1kg Bo och sova 7
avsl_22-07-26 Caravan 1000 Bo och sova 25
Fribo Komforttemp gammal caravan dreamfill? Bo och sova 2
dag.lunden_telia.com Caravan Thermoplus - någon som vet något om denna sovpåse? Bo och sova 0
johanfpettersson Fjällräven caravan carry-combi Bo och sova 6
The Trooper Caravan Trekking? Bo och sova 3
Damberg Sovsäck Caravan Odin plus -18, fyllning? Bo och sova 4
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
andy69 Caravan sovsäck. Bo och sova 5
pejo Sovsäck: Caravan vs Haglöfs Bo och sova 6
CanMan Caravan tält Bo och sova 14
goofi Caravan Carry Combi -30 Bo och sova 3
Ix Caravan Skvader Bo och sova 7
kent Ask Tält, Caravan, Kaipak 3?? Bo och sova 6
Dado CARAVAN Sarek 900 - sovsäck Bo och sova 0
ollie II Caravan, Carry Combi. Bo och sova 3
Caravan-sovsäckar? Bo och sova 3
robato Bergan eller Arctic Alpine Bo och sova 0
paris_dakar Arctic alpine design WBT fråga Bo och sova 10
Bobart Arctic Alpine Design WBT2 Bo och sova 4
Frrida Arctic Alpine Design WBT2 vs Nallo 2 Bo och sova 6
Jmhe Köpråd Arctic Alpine WBT 2 Bo och sova 2
såg Arctic Tunnel 2P Bo och sova 0
Bragge Arctic alpine design, Ice evolution Bo och sova 10
joakim.kallstrom Fjällmark Arctic 3P? Bo och sova 3
xtrem Arctic Alpine Veloce Bo och sova 272
såg nån som använder Arctic Alpine Design WBT3 Stormmatta Bo och sova 7
anders84 Ett antal frågor om Arctic Alpine Design WBT3 Bo och sova 11
Martin_GBG Fjällmark Arctic Dome 2p Bo och sova 1
Cremytos Arctic Alpine Design, WBT 2 i Göteborg? Bo och sova 8
Mpperra Arctic Alpine design. Air 380, 3,8cm erfarenhet någon? Bo och sova 0
donas Arctic Alpine Design, WBT 3 - Stormmattor Bo och sova 2
hikemike Fjällmark arctic 3p Bo och sova 3
trekk Bergans Arctic Extreme 4220 Bo och sova 5
Herr Freeman Alternativ till arctic alpine design wbt - Bergans compact light? Bo och sova 1
angrytino Bergans Kompakt Light 2 vs. Arctic Alpine design 2 Bo och sova 3
Magnusfridh Arctic alpines liggunderlag Bo och sova 1
Kerenskij Är sovsäckarna från Arctic Alpine något att ha? Bo och sova 9
Mathias PHS Arctic Alpine Design WBT 2??? Bo och sova 9
Psycoboy Arctic Alpine Design sovsäck Bo och sova 4
skalman Arctic Alpine, nått å ha? Bo och sova 12
Vinter45 Sovsäck Mckinley Arctic 750 Bo och sova 0
livetarunderbart Sovsäck Arctic Alpine Design är den bra? Bo och sova 2
Luffarn Arctic Alpine? Bo och sova 6
Tidenztand Ajungilak Goose Bay Arctic Bo och sova 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.