• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Afrika runt hösten 2017

Hej

Lite osäker hur man skriver en sån här "kontaktannons" men hoppas detta blir bra. Nåt ni undrar så skriv här eller skicka PM

Nu ska jag göra det jag velat göra sen jag var 11 år gammal....och det var ett par år sedan :)
Nämligen att köra min expeditionsbil runt den Afrikanska kontinenten och hem igen!!

Jag har även kommit till insikt att det tyvärr inte finns nån i min närhet som delar denna dröm, utan dem mer eller mindre tycker att man är tokig.

Så det betyder att jag söker en resekamrat!

Med förberedelserna har jag kommit så långt att jag ordnat en kompetent bil och utrustat den för att klara resan. Kommer finnas både marktält och taktält så inget delande av sovplats behövs :)
Dock så återstår en MASSA planerande och hoppas att hitta nån som vill vara delaktig redan från början av detta stadium. Inget är spikat allt är preliminärt just nu.


Så om nån är sugen skicka och berätta vem du är, erfarenhet är inget måste. Det enda måste är väl ett jävligt trevligt humör och ett öppet sinne. Tror att det mesta kan man lösa om man hjälps åt (dock alltid kul med folk som har nån speciall kunskap som kan vara bra att ha, mekaniker, kartläsare, rallyförare
Dock bör du vara införstådd i vad en resa av denna magnitud innebär i både tid och pengar. Oavsett vilka dina intressen är, så kommer du att kunna frossa i dem under denna resa..jag lovar :)

Här är länder som kommer att besökas under denna resan, som sagt inget är skrivet i sten.

Danmark, Tyskland, Schweiz, Italien, Marocco, Väst Sahara, Mauretanien, Mali, Senegal, Gambia, Guinea, Elfenbenskusten, Ghana, Nigeria, Kamerun, Gabon, Rep.Congo, DRC, Angola, Namibia, Syd Afrika, Botswana, Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Zambia, Tanzania, Burundi, Rwanda, Uganda, Kenya, Syd Sudan, Sudan, Egypten


Ha det
//Simon

p.s Bilden är över Serengeti (Tanzania)
 

Bilagor

  • Mountains_of_the_Serengeti.jpg
    Mountains_of_the_Serengeti.jpg
    50 KB · Visningar: 479
Fantastiskt spännande planer, hoppas allt går i lås.

Skulle dock vilja föreslå att du även lägger in Liberia och Malawi i resplanen. Intressanta och trevliga länder.

Hur som helst, lycka till !
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
UffeB Natur/vandrings/paddlings/fotoresa till Afrika eller Sydamerika vintern 2011 Reskompis 2
UffeB Natur/vandrings/fotoresa till Afrika eller Sydamerika vintern 2010 Reskompis 1
kamerun Bil genom afrika. Reskompis 1
docenten Motorcykel Europa-Nord Afrika? Reskompis 2
rikard18 Afrika!? Reskompis 1
Mal Trekking i Afrika Reskompis 1
turbo100 Kompis runt karlskrona/blekinge Reskompis 1
Malle_27 Äventyr/vandrings kompis sökes runt Trondheim trakterna:D Reskompis 2
Cykla Gotland Runt Reskompis 0
jensaugusti Cykelsällskap Öland runt Reskompis 0
Friluftsnomad Vinteräventyr med jeep runt Östersjön Reskompis 6
andyyy Georgien / Armenien i sommar, Vandring o resa runt Reskompis 1
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
vandrarenemil nån född runt -92? Reskompis 0
höjdrädd 4-8 Mars runt vålådalen Reskompis 0
lysette följ med jorden runt Reskompis 2
skogsdaniel Segla jorden runt Reskompis 11
Marco polo Sugen att segla jorden runt? Reskompis 0
andy_7704 Plats i bil till Chamonix 15/7 fr GBG / hem runt 27/7 Reskompis 0
s97zimon Mont Blanc runt i augusti-04 Reskompis 8
AnniePalstam tips på jorden-runt-biljetter!? Reskompis 10
malaurin friluftsliv runt göteborg? Reskompis 19
alatar Jorden runt... Reskompis 0
Bitström Friluftskompisar runt Uppsala Reskompis 0
dat94mka lätt tur runt kebene Reskompis 1
Fjälltur i Jämtland 4-5 dagar runt v.14-15 Reskompis 0
Skottland runt i sommar? Reskompis 0
Gå runt NZ Reskompis 0
Mao Cyckelkompis, GBR runt Reskompis 0
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
Kilo Lima Äventyr hösten 2011 Reskompis 2
Cola Annapurnaleden hösten 2010 Reskompis 0
bpette Klätterresa till sommaren/hösten 2004! Reskompis 0
Pigge84 Resekompis Ausralien mm. hösten 2004 Reskompis 3
Vinter123 Nepal/Everest till hösten Reskompis 11
hnle ASIEN HÖSTEN 2002 Reskompis 0
tibloc Resekompis till Nepal hösten 2002 Reskompis 0
tibloc Resekompis till Nepal hösten 2002 Reskompis 0
Vietnamtill hösten Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...