• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Turskidåkning i Jämtland över nyår

Lyfter tråden igen

Jag har utarbetat ett smärre mönster att fira nyår i lämplig stuga i Vålådalssänkan vartannat år -- och nu är det två år sedan sist, så det lockar att dra ut igen. Finns månne fler med likartade funderingar?
 
Har vissa funderingar...

Jag satt och tittade på kartan för någon vecka sedan...så jo, jag har sådana funderingar. Stugtur alltså, vilket jag antar du tänker på...? Har du några mer konkreta planer? Läste dina tidigare inlägg och drar slutsatsen att det är Vålåstugorna som gäller i år?

:) Kalle
 
Stugtur, ja. Jag kommer att vara ledig under mellandagarna för första gången på länge, så jag drar nog iväg på fredagen i så fall. Vålåstugorna är ju en logisk destination, men samtidigt klurar jag lite på Stensdalen -- antingen kommer ingen dit eftersom det bara är en stuga numera, eller så blir det trippelfullt för att alla tänker så. Men bastun lockar...

Oavsett inbördes ordning lär det bli besök i både Stensdalen och Vålåstugorna. Lunndörren skippar jag den här gången.
 
Tippar på ditt senare alternativ: att det blir (mer än) knökfullt. Jag är skeptisk till Stensdalen på nyårsafton även om de också har en barack, förutom stugan, och stuvar in folk i butiken och bastun, som värden gjorde i våras när jag var där. Har dålig koll på hur matlagningsmöjligheterna är i baracken, om den ens är öppen för vinterbruk. Så för min del satsar jag nog på Vålåstugorna. Jag kommer nog också att lägga minst 3 övernattningar på trippen när jag ändå är där, så jag får önska dig trevlig tur:)
 
Jag är sugen på en nyårstur!
Har inte gjort några längre vinterturer förr, så jag skulle uppskatta sällskap. Är öppen för förslag på rutt och ganska flexibel vad gäller avresedag, men skulle behöva ta tåget hem på söndag kväll.
/Thomas
 
Okej, just nu lutar det åt att trippen faktiskt blir av för min del samt att den kommer att inbegripa Stensdalen (fredag) och Vålåstugorna (lördag), med retur till Vålådalen på söndagen. Det är dock inte helt omöjligt att jag får för mig att sticka redan på torsdagen -- det beror lite på hur julresan förlöper och om jag tycker att jag behöver mer tid hemma eller inte.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...