• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Everest basecamp!

tack Niklas..ja,de ska bli en hur spännande resa som helst till base camp,blir mer sugen var dag som går,och det är som Du säger,sponsring o järnvilja för att ta sig ända upp,och dit ska man ju inte..bäst att vänja sig vid höjden innan man åker i väg,men här där jag bor är de inga höjder,får väl gå o ställa mej på omberg som ligger en bit härifrån..haha
 
Hej Sandra
Det går jättebra att gå upp till basecamp på egen hand, jag och en tjejkompis gjorde det. Köp Lonely Planet's "Trekking in the Nepal Himalaya". Där står allt du behöver veta om utrustning, tillstånd, väder, boende mm. Plus att varje dagsetapp finns beskriven.
Lycka till.
 
Mycket intresserad av att åka till everest Bc men främst i kombination med nån topp, typ Island Peak. Har just börjat titta på det, skulle vilja åka till våren om det är möjligt. Har ingen att åka med så om du är intresserad och pengarna räcker, lets go! :)
 
hej ylva

kul att Du svarade..jag har oxå tänkt mej i så fall island peak,skulle va roligt att ha nån mer att åka me som sagt och om pengar finns,men de ska nog inte va nåt problem..hör av Dej igen..hej så länge..:)
 
sugen på äventyr

intressant diskussion. jag är vansinnigt sugen på äventyr i alla former, vare sig det gäller sverige eller utomlands. så, vad är din plan? har du kommit fram till någon sorts budget eller beräknat något vad som kan tänkas gå åt? och när har du tänkt bege dig?
MVH - Anna
 
Tidningen outside..

Tjena..
jag läste i ett tidigare nummer i år om just island peak tror jag,, där du fick en alpinism utb medans du tog dej mot toppen och där kunde du även köpa en acclimatiserings tur till EBC.. jag är själv väldigt sugen på det.., men det blir nog först en vooulentär resa till nepal. lära sig lite om landet och känna på höjderna.. =)
hoppas det löser sig.. sikta mot stjärnorna och kom till grantopparna..
 
Tjena!

Är grymt sugen på att hänga med till nepal och vandra till EBC och eventuellt en bestigning av Island Peak. Detta har varit en dröm i många år men det är först nu min ekonomi tillåter det. Hade ni tänkt fixa allt på egen hand eller anlita någon och när hade ni tänkt att åka?

Hälsningar David
 
Fy vad denna tråd låter roligt, jag har ju som löfte att vandra till nån topp, förlåt, bestiga heter det!
Tyvärr måste det ske denna år, har ni någon aning om när eller vilka priser som gäller? har också en vana att bränna pengarna på nån "billig" resa!
 
Everest!

Tjenare!
Köp boken "Trekking in the Everest region" av Jamie Mc Guinness, och köp en biljett till Kathmandu. Allt löser sig på plats. Billiga kartor finns i Thamel. Var där för ett år sedan och jag kan varmt rekomendera det. Ska du till BC behöver du varken guide eller bärare. Lycka till! Robert
 
Re: Everest!

legén; sa:
Tjenare!
Köp boken "Trekking in the Everest region" av Jamie Mc Guinness, och köp en biljett till Kathmandu. Allt löser sig på plats. Billiga kartor finns i Thamel. Var där för ett år sedan och jag kan varmt rekomendera det. Ska du till BC behöver du varken guide eller bärare. Lycka till! Robert

Vilken då, den från 2003 eller den senaste från 2007?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...