• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandringsvän

skogstösen; sa:
Tiveden låter intressant tycker jag, om det är någon som bär av ditåt så säg till!

Jag har visserligen bara varit på en kort söndagsutflykt till Tiveden men jag tyckte det var lite enahanda (smaken som baken). Däremot (efter en lika kort söndagsutflykt) fick jag mersmak av Kindla lite norr om Örebro. Jag tänkte sticka upp och se hur det ser ut med blöta och så i helgen. Det är nog lite tidigt ännu men jag kan inte hålla mig. :)

För övrigt bor jag också i Örebro. Äventyr vet jag inte om jag håller på med men jag lufsar gärna omkring ute. Förhoppningsvis blir det några helger i Kindla med omnejd nu på vårkanten. Kanske en långhelg på Fulufjället i Juni. Månadsskiftet Juli/Aug ungefär drar jag till fjälls. Troligtvis blir det Nikka-Abisko via Tjeurolako/Kaskavagge-Vistas-Mårma.

När ändå dykning kom på tal: jag med! Kan ett kalkbrott locka kanske?

Peter
 
johanniska; sa:
Vi var i Kvinnersta norra i fredags. Se hur skönt det var :)

[bild borttagen]

Mmmmmmm, för att inte tala om den varma chokladen efteråt.... :)

Jag var förbi Uskavi kalkbrott i Lördags. Is på vattnet och "stranden" var snötäckt. Får leta vidare efter avrostningsställe.

Peter
 
johanniska; sa:
Letar efter en vän att planera och genomföra fjällvandring med detta år. Du lär inte ångra dig. Jag kan vara riktigt trevlig om vi kommer bra överens ;) Skämtåsido. Jag är noggrann och seriös, söker jämlike här då ingen i min omedelbara närhet har samma sug efter aktivitet och friluftsliv som jag. Det underlättar om du bor kring Örebro.
Hej Johan!
Jag tänkte åka upp till fjällen i sommar. När jag var uppe på Kebne senast så var det snöstorm (sikt på 1-2 meter) så jag hoppas komma upp där igen nån gång, varför inte nu i sommar? Annars har jag ett par etapper kvar av Kungsleden som jag tänkt beta av vid tillfälle. Sarek lockar också, men då kräver det mer än en vecka och lite mer vana.
Att vi bor långt ifrån varandra (jag bor i Skåne) kan vi nog lösa med mail/tfn.
Hör av dig!

/Per
 
johanniska; sa:
Letar efter en vän att planera och genomföra fjällvandring med detta år. Du lär inte ångra dig. Jag kan vara riktigt trevlig om vi kommer bra överens ;) Skämtåsido. Jag är noggrann och seriös, söker jämlike här då ingen i min omedelbara närhet har samma sug efter aktivitet och friluftsliv som jag. Det underlättar om du bor kring Örebro.

Även jag är ute efter sällskap. Verkar ju vara ett ganska stort antal om redan är intresserade men hör gärna av dig om det finns plats/intresse så kan vi ju snacka lite närmare.

Kommer att befinna mig i norra Småland under sommaren, ej i Västerbotten som det står i min profil.
 
Första vandringen...

Hej, alla. Jag funderar just på hur jag ska genomföra min första vandring. Jag har semester v 29 t o m halva v 33. Jag vet att det är tätt inpå, men jag vill jättegärna ha både vandringsvänner och tips. Kanske bara en kortare tur så man får känna hur det känns? Jag bor i Göteborg.
Take me out...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.