• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Boende Riksgränsen

Hej!

Jag är en 30-årig kille boende i Göteborg, jag åker ofta upp till Riksgränsen under våren för skoterkörning. Men jag har tröttnat att bo på hotellet. Jag söker nu någon som kanske är sugen på att inhysa mig ett par dagar i sin husvagn, eller hyra ut sin husvagn om man inte är där vid de tillfällena jag är uppe. Oftast far jag upp själv, är ute på fjället, njuter av livet och pimplar efter drömrödingen:)

Detta är en ren chansning, annars kanske man skulle testa att bo i tält trots årstiden. Det kanske funkar bättre i maj än mars?!
 
Hotellet är absolut inte ointressant. Jag är bara "trött" på att ha lyx när jag är i fjällvärlden, inte därför jag åker dit då kan jag ta in på hotell i stockholm..

Har bott på vandrarhemmet, inget fel på det heller, men samma motivering som ovan. Jag behöver egentligen bara tak över huvudet. Som jag skrev innan så kanske man skulle testa tält, trots årstiden.
 

avslutad210712

Gäst
Skoter, tält och fiske låter som en rätt behaglig och skön tillvaro
 

avslutad210712

Gäst
Även om det är som att svära i kyrkan (eller på utsidan) så funderar jag själv på att den dagen jag är för gammal/trött/lat för att ta skidorna på vårturen att hyra skoter och pulka och åka iväg och bo i tält.
 
Även om det är som att svära i kyrkan (eller på utsidan) så funderar jag själv på att den dagen jag är för gammal/trött/lat för att ta skidorna på vårturen att hyra skoter och pulka och åka iväg och bo i tält.

Det är väl inget fel med det...? Så länge man håller sig till markerade skoterleder och inte "nöjesåker" i onödan. Anpassat friluftsliv bättre än inget friluftsliv? ;)
 
Oftast far jag upp själv, är ute på fjället, njuter av livet och pimplar efter drömrödingen:)

Rödingen hugger vanligtvis bäst vid gryningen. I april från 4 på morgonen.
Tälta på isen, borra hål i absiden, fiska liggandes i sovsäcken är det bästa sättet att få den STORA.

Annars ska man passa på att fiska när det börjar att snöa ymnigt, rödingen blir då på hugget.

Lycka till!
 
Tack för tipsen. Fast rödingen klarar jag bra själv;-) den fiskar jag Och släpper tillbaka året runt! Nu var det ett boende jag sökte:)
 

avslutad210712

Gäst
Det är väl inget fel med det...? Så länge man håller sig till markerade skoterleder och inte "nöjesåker" i onödan. Anpassat friluftsliv bättre än inget friluftsliv? ;)

Inte mer än att man liksom inte skall diskutera motorfordonsfriluftsliv (ingen sär skrivning där) på utsidan men det här är liksom ett gränsfall.
 

avslutad210712

Gäst
Rödingen hugger vanligtvis bäst vid gryningen. I april från 4 på morgonen.
Tälta på isen, borra hål i absiden, fiska liggandes i sovsäcken är det bästa sättet att få den STORA.

Annars ska man passa på att fiska när det börjar att snöa ymnigt, rödingen blir då på hugget.

Lycka till!

Har planer på att medföra isborr och pimpelspö under årets vårtur och tälta på isen och fiska när man lika inte gör något annat. Beror lite på vart turen går men planerar man rätt så borde man kunna få in en eller annan fiskestund även om det inte är det primära.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...