Metspö

Jag letar efter ett metspö med linvinda monterat direkt på spöet. De metspön som finns i butikerna är antingen helt släta eller har en fäste för rulle (och har öglor). När jag var liten fanns en utmärkt serie från Abu, Siesta har jag för mif att den hette. Finns något liknande att få tag på nuförtiden?
 
Tror det kan va svårt att hitta ett sådant metspö idag. Du får nog bygga något själv....

Vad ska du ha metspöt till?

//Gustav\\
 
Vanligt "rekreationsmete" från roddbåten. Konstruktionen med förmonterad linvinda är praktisk, man slipper ha en lös vinda med lina/flöte.
 
iskjnbr; sa:
Vanligt "rekreationsmete" från roddbåten. Konstruktionen med förmonterad linvinda är praktisk, man slipper ha en lös vinda med lina/flöte.

En variant är ju att sätta ett beteslås i toppöglan,och linda reven runt en toarulle.
Inte vad du söker men jag tror inte de spöna finns längre,om du inte gör ett själv.
Minns själv barndomens träpåkar som man snurrade och fäste kroken i botten när det var dags att gå hem.
Annars kanske kastmete kan vara nåt?


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
myrddraal tips på metspö Fiske 5
flindra Drag till metspö Fiske 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.