En tråd, flera forum

Skulle det gå att lägga in möjligheten att publicera ett inlägg i flera forum? (utan att göra massinlägg)

Om jag vill ha tips hur man sätter fast en GPS på ett cykelstyre, ska den frågan vara i Navigering, Mountainbike, Långcykling eller Gör det själv?
Varför inte alla ovanstående, bara att kryssa för dom forum som passar.

/Ulf
 
Jag kanske missförstår, men vad blir skillnaden i praktiken mot att öppna samma tråd separat i olika forum, dvs. massinlägg?

Raskesven
 
Ett forum

Jag kanske också missförstår, men förväntar du dig att få svar, så är det enklare för både dig och övriga att hålla sig till ett forum.

Som rätt så flitig läsare så tycker jag mig ha märkt, att man inte får fler och ”bättre” svar om man ”sprider” sin fråga på flera forum, utan snarare tvärt om.

Så sent som idag har en fråga om en ny kamera dykt upp i ”allmänt” och ”fritt forum” vilket gör det knöligt att följa diskussionen. I detta fall hade en dessutom enligt mitt förmenande ”fototeknik” varit ett bättre forum.

Per Brune
 
Jag förstår precis vad han menar (jag är van att köra KOM-system:). Man ser inte forumen som ställen man "placerar" inläggen i utan som "kategorier" som man sätter på en tråd.

Om man idag korspostar ett inlägg till flera forum skapas det flera trådar. Men med en sån lösning som han vill ha är det fortfarande bara en tråd (men den syns i alla forumen).
 

talthoff

Forumvärd
Varken den versionen Utsidan kör idag eller den senaste versionen av Vbulletin stödjer att en tråd syns/visas i flera forum.

Så den funktionen kommer vi inte kunna implementera förrän Vbulletin bestämmer sig för att det är något dom vill stödja. Jag är inte säker på att vi vill ha den heller, men just nu är det inte där problemet ligger.


-Thomas
 
nermander; sa:
Jag förstår precis vad han menar (jag är van att köra KOM-system:). Man ser inte forumen som ställen man "placerar" inläggen i utan som "kategorier" som man sätter på en tråd.

Om man idag korspostar ett inlägg till flera forum skapas det flera trådar. Men med en sån lösning som han vill ha är det fortfarande bara en tråd (men den syns i alla forumen).

Tack för förtydligandet, precis så jag menade.

/Ulf
 
Aktuellt igen... För att förtydliga; jag ser att det finns ett behov/glädje av att posta på flera forum. Det är ju inte alla som hänger här hela tiden... Och det kan ju vara riktigt relevant att "posta brett". I just detta fallet just nu har jag inget tyckande, men det har säkert någon annan...
-p-
 

talthoff

Forumvärd
Det går inte att lösa, hur bra/nödvändig funktionen än är. Se mitt lite längre svar ovan.

Tyvärr ....


-Thomas
 
Man löser väl det genom att alla ska vara medvetna om hur det är tänkt just här.

Problem, eller nackdelar, med nuvarande system uppstår ju främst om många läsare bookmarkar på en specifik forumavdelning och aldrig kollar de andra. Om man vet hur det funkar gör man nog inte så, av skäl som redovisats ovan.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...