Hela tråden på en sida?

Hej Christer,
jag har ytterliggare en teknisk fråga, den här gången dock med betydligt större relevans än hur man får fram kyrrilliska tecken.

Det handlar om Henrik "millimeter" Sandströms idee, att kunna välja om man vill ha hela tråden på en enda lång sida istället för uppdelad. Då kan man rätt lätt söka efter specifika ord med webläsarens egen sökfunktion. Det jobbiga är ju egentligen att behöva klicka ny sida 15 ggr.

Det ät precis vad jag tycker, därför använder jag hans ord.

Tekniskt är det inget problem, vågar jag att påstå. Skulle ni kunna fixa det någon gång? Vad tycks?

Med tekniska hälsningar,
/Georg
[Ändrat av sachsaren 2005-03-02 kl 10:57]
 
Utan krångel?!

Hej Thomas, tack för ditt extremt snabba svar!!

talthoff; sa:
Att ändra antalet inlägg per sida påverkar laddtiden både på servern och för folk som sitter via modem.

Visserligen, men det är ju det som användaren skall få välja själv.
Skulle vara hårresande att tvinga alla till sådana jättelånga trådar, jag är ju själv en stackars modemanvändare, eftersom den här medeltida tüska Telekom bara gör en massa bredbandsreklam utan att skapa förutsättningarna, och jag bor inte ens på landet.

Hursomhelst, mycket ofta vore det mycket bra att ha hela tråden på en enda sida.
Tror du inte att går att lösa med lagom lite tekniskt krångel? Kanske som en extrafunktion för medlemmarna? Eller med en liten fördröjning som förhindrar att servern kollapsar?
/Georg
 

talthoff

Forumvärd
"Det går inte" att skriva (PHP) kod i mallarna i denna versionen vi kör idag.

Så beslut av typen "kolla hur många inlägg jag vill ha per sida" går inte. Det blir samma inställning för alla, och då drabbas servern och modemanvändarna.



-Thomas
 
talthoff; sa:
"Det går inte" att skriva (PHP) kod i mallarna i denna versionen vi kör idag.

Så beslut av typen "kolla hur många inlägg jag vill ha per sida" går inte. Det blir samma inställning för alla, och då drabbas servern och modemanvändarna.

-Thomas

Ni har såklart mycket bättre koll än mig på detta, men går det inte att göra något slags fristående program då, som helt sonika klipper och klistrar ihop flera forumsidor till en enda? Man kan ju manuellt göra detta, men då försvinner poängen med att ha en enda sida eftersom man ändå måste besöka alla sidorna, men om något litet skript gjorde detta åt en så.. :)

I princip behöver det ju inte vara snyggt, det räcker att man bara får all text på en och samma sida, sen är det likgiltigt om det blir förskräcklig layout.

MvH
 
talthoff; sa:
"Det går inte" att skriva (PHP) kod i mallarna i denna versionen vi kör idag.

Så beslut av typen "kolla hur många inlägg jag vill ha per sida" går inte. Det blir samma inställning för alla, och då drabbas servern och modemanvändarna.



-Thomas

Men herregud, hur länge ska det tas hänsyn till modemanvändarna? Det finns säkert en del som bara har svart-vit tv fortfarande, men SVT sänder ju i färg sedan länge ;) borde vi inte kunna utgå från att de allra flesta numera har ( åtminstone ) 0.5 mb adsl?

Kolla på PhpBB 2.0.6. Massa bra funktioner, webirc för att bara ta ett exempel :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.